Caso de estudio: IOI’s global challenge: moving up the palm oil value chain
Abstract
The IOI group company is a family business within the palm oil and derivatives industry, originating in Malaysia. In 2017, the company reached an international expansion, but at the same time, it went through several challenging situations due to its family corporate culture, international reputation, among others. The present work proposes various strategies to face the consequences of the expansion of the company so that the proposed goals for 2025 will be reached, focused on five areas: Commercial Intelligence, in which there will be an overview of the international palm oil market, analyzing the proposal to open new markets in emerging and developed countries according to ranking of factors and apparent consumption; International Marketing, it is proposed to carry out various promotion and communication strategies to develop the image internationally taking into account the Product Segment Matrix, characteristics of the industrial customer profile, the Porter's Five Forces, Internal Factors Evaluation (IFE) Matrix , External Factors Evaluation (EFE) Matrix , qualification justification, integral communication strategies, BCG matrix and SWOT; In the area of Strategic Planning, the current situation of the family business is analyzed and different strategies for decisión making are proposed; In the Logistics area, certain variables that affect the performance of the supply chain will be identified; and finally, the Financial area will have a vision of the financial situation of the company and its ability to meet its goals by 2025 taking into account the financial ratios and the Composite Annual Growth Rate (CAGR). La empresa IOI group es una empresa familiar dentro de la industria de aceite de palma y derivados. En el 2017, la empresa alcanzó una expansión a nivel internacional, pero a la vez, atravesó diversas situaciones desafiantes debido a su cultura corporativa familiar, reputación internacional, entre otros.
El presente trabajo propone diversas estrategias para afrontar las consecuencias de la expansión de la empresa de manera que se alcance las metas propuestas para el 2025, enfocados en cinco áreas: Inteligencia Comercial, en la cual se tendrá una visión general del mercado internacional del aceite de palma, analizando la propuesta de abrir nuevos mercados en países emergentes y desarrollados según ranking de factores y consumo aparente; Mercadotecnia Internacional, se propone realizar diversas estrategias de promoción y comunicación para desarrollar la imagen a nivel internacional teniendo en cuenta la Matriz de Segmento Producto, características del perfil de clientes industriales, la Matriz de las cinco fuerzas de Porter, Matriz de Evaluación de Factores Internos (EFI), Matriz de Evaluación de Factores Externos (EFE), justificación de calificación, las estrategias integrales de comunicación, matriz BCG y FODA; en el área de Planeación Estratégica se analiza la situación actual de la empresa familiar y se propone diferentes estrategias para la toma de decisiones; en el área Logística se identificará ciertas variables que afectan el rendimiento de la cadena de suministro; y por último, el área Financiera contará una visión de la situación financiera de la empresa y su capacidad para cumplir sus metas al 2025 teniendo en cuenta los ratios financieros y la Tasa de Crecimiento Compuesto (CAGR).
How to cite
Bardalez Bello, E. F. E. (2019). Caso de estudio: IOI’s global challenge: moving up the palm oil value chain [Trabajo de suficiencia profesional para optar el título profesional de Licenciado en Negocios Internacionales, Universidad de Lima]. Repositorio Institucional de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/12072Publisher
Universidad de LimaCategory / Subcategory
Ciencias empresariales / Negocios internacionalesSubject
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