Show simple item record

dc.contributor.advisorCoriat Nugent, Juan Miguel
dc.contributor.authorMucha Roque, Mariano Manuel
dc.date.accessioned2021-05-31T02:40:48Z
dc.date.available2021-05-31T02:40:48Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationMucha Roque, M. M. (2021). Plan de marketing para Datilbar [Tesis para optar el Título Profesional de Licenciado en Marketing, Universidad de Lima]. Repositorio institucional de la Universidad de Lima.https://hdl.handle.net/20.500.12724/13331es_PE
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12724/13331
dc.description.abstractThis thesis was carried out with the objective of carrying out and studying a marketing plan on Datilbar for the Ecoachual company, in order to capture the studies acquired by the researcher in his university career and to serve as a bibliographic reference for future research. A descriptive methodology, with a mixed approach and a cross-sectional research time horizon, was used. Likewise, qualitative and quantitative results were obtained that helped project the functional aspects of the product and the numerical aspects that made it possible to project the annual demand for 5 years, from 2019 to 2023, which helped to evaluate the medium-term profitability of Datilbar. The conclusion was reached that the product has the potential to be acquired by its target in the Lima market.en_EN
dc.description.abstractLa presente tesis se realizó con el objetivo de realizar y estudiar un plan de marketing sobre Datilbar para la empresa Ecoachual, para poder plasmar los estudios adquiridos por el investigador en su carrera universitaria y poder servir como referencia bibliográfica a futuras investigaciones. Se utilizó una metodología descriptiva, de enfoque mixto y horizonte temporal de investigación de tipo transversal. Asimismo, se obtuvieron resultados cualititativos y cuantitativos que ayudaron a proyectar los aspectos funcionales del producto y los aspectos numéricos que permitieron proyectar la demanda anual de 5 años, desde el año 2019 al 2023, que ayudaron a evaluar la rentabilidad a mediano plazo de Datilbar. Se obtuvo como conclusión que el producto tiene potencial para ser adquirido por su target en el mercado limeño.es_PE
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad de Lima
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceRepositorio Institucional. Ulima
dc.sourceUniversidad de Lima
dc.subjectDátileses_PE
dc.subjectSnackses_PE
dc.subjectPlan de marketinges_PE
dc.subjectDatees_PE
dc.subjectMarketing planninges_PE
dc.subject.classificationMarketing / Gestión de producto y marcaes_PE
dc.titlePlan de marketing para Datilbares_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
thesis.degree.disciplineMarketinges_PE
thesis.degree.grantorUniversidad de Lima. Facultad de Ciencias Empresariales y Económicases_PE
thesis.degree.levelTítulo profesionales_PE
dc.type.otherTesis
thesis.degree.nameLicenciado en Marketinges_PE
dc.publisher.countryPE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
renati.author.dni76189067
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1248-7138
renati.advisor.dni08194108
renati.jurorHuaynate Mato, Edwin David
renati.jurorCoriat Nugent, Juan Miguel
renati.jurorMedroa Delgado, Giancarlo
renati.levelhttp://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesional*
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis*
renati.discipline414026
ulima.lineadeinvestigacion5205 – 3.b4
ulima.catOI


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess