Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 28
Transferencia de operación de manufactura de EE. UU. a México. Estudio de caso
(Universidad de Lima, 2017)
Acceso abierto
Companies are continuously looking for resources and skills which lead them to a higher performance. Companies should manage not only the resource access, but a collaborative strategy as well, which maximizes the benefits ...
Sistema de gestión de la calidad en el hotel Brisas Covarrubias, Cuba
(Universidad de Lima, 2017)
Acceso abierto
A procedure for the design of the SGC was elaborated directed to the operative processes in the hotel Brisas Covarrubias de Las Tunas, Cuba, based on the requirements raised in norm ISO 9001:2015. Finally, a partial ...
Retail marketing para desarrollar mercados emergentes
(Universidad de Lima, 2015)
Acceso abierto
Business decisions require adequate evaluation of its effects. To reduce involved risk on them, we bold the importance of analyze the link between the commercial and the provisioning process in order to grow without ...
Nueva estrategia para la gestión de calidad: implementación de cartas de servicios en una entidad pública peruana
(Universidad de Lima, 2015)
Acceso abierto
In the context of the Peruvian state modernization, entities and public managers have seen the need to optimize the services offered to citizens, currently demanding, short-term and high impact projects. In that sense, ...
Propuesta metodológica para la identificación del valor agregado como input de Lean Services en instituciones de educación superior
(Universidad de Lima, 2014)
Acceso abierto
Companies use Lean Thinking philosophy to eliminate wastes.
Furthermore, CRM is a business strategy to improve the relationship with
customers; although its potential has not been developed completely. From
this perspective ...
Propuesta de un modelo de Corporate Foresight para pequeñas y medianas empresas
(Universidad de Lima, 2012)
Acceso abierto
Corporate Foresight is a relatively new approach to foresee the future, primarily oriented to business organizations, regardless of their size, in order to support their medium and long-term planning processes. Even though ...
Implementación de un sistema de gestión de la calidad para mejoras en la empresa
(Universidad de Lima, 2012)
Acceso abierto
Company A Canada, dedicated to the production and commercialization of assets tracking devices, faced the challenge of keeping the reorganization of its activities while implementing the ISO 9001 norm. A careful preliminary ...
Kaizen: Filosofía de mejora continua El caso Facusa
(Universidad de Lima, 2010)
Acceso abierto
El objetivo primordial de este artículo es motivar a todas aquellas organizaciones que buscan asumir los retos que les impone la apertura de los mercados internacionales y los tratados de libre comercio, y tratan incansablemente ...
El proceso de valorización de empresas
(Universidad de Lima, 2009)
Acceso abierto
Las fusiones y adquisiciones son uno de los caminos para el crecimiento de las em presas en la época de globalización de los mercados, y presupone la unificación de capitales ya existentes bajo una dirección unificada. En ...
Finanzas y organizaciones familiares en el siglo XXI
(Universidad de Lima, 1999)
Acceso abierto
Para llegar a ser más competitivas y mantenerse al ritmo del mercado, las empresas familiares deben respaldarse por medio de un adecuado manejo financiero –necesario para ampliar sus oportunidades– y, de esta manera, ...