Show simple item record

dc.contributor.advisorCaro Vela, Laura Sara
dc.contributor.authorLavalle Solari, Maria Adela
dc.contributor.authorPalomares Alva, Vivian Jesus
dc.date.accessioned2023-11-27T17:07:25Z
dc.date.available2023-11-27T17:07:25Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationLavalle Solari, M. A. & Palomares Alva, V. J. (2023). Hotel Ayllu Urubamba [Trabajo de suficiencia profesional para optar el Título Profesional de Licenciado en Comunicación, Universidad de Lima]. Repositorio Institucional de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/19384es_PE
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12724/19384
dc.description.abstractThis project consists of the creation of the launch campaign for the “Ayllu Urubamba Hotel”, a new accommodation that will arrive in the Sacred Valley in December and seeks to revolutionize the tourist market in the area by offering an all-inclusive service of drinks, food and certain excursions. This plan aims to achieve an occupancy rate of 80% in the establishment at the end of the first year of operations. In order to achieve this, an investigation of the competitive environment and an exhaustive segmentation were carried out, defining as the target audience men and women from socioeconomic sector A and B, who are looking for unique experiences that help them take a break from their daily routine. Finally, thanks to the support of primary and secondary sources, a marketing and advertising campaign was established for the launch of the Ayllu hotel in relation to the key audience, which includes the digital and PR strategy, the Brandbook and the brief for the launch event.es_PE
dc.description.abstractEl presente proyecto consiste en la creación de la campaña de lanzamiento del “Hotel Ayllu Urubamba”, un nuevo alojamiento que llegará al Valle Sagrado en Diciembre y busca revolucionar el mercado turístico de la zona ofreciendo un servicio todo incluido de bebidas, alimentos y determinadas excursiones. Este plan tiene como objetivo alcanzar una tasa de ocupación del 80% en el establecimiento al terminar el primer año de operaciones. Para poder lograrlo, se realizó una investigación del entorno competitivo y una segmentación exhaustiva, delimitando como público objetivo a los hombres y mujeres del sector socioeconómico A y B que buscan experiencias únicas que los ayuden a tomarse un descanso de su rutina diaria. Finalmente, gracias al apoyo de fuentes primarias y secundarias se estableció una campaña de marketing y publicidad para el lanzamiento del Hotel Ayllu Urubamba en relación con la audiencia clave, que incluye la estrategia digital y de PR, el manual de identidad y el brief del evento de lanzamiento.es_PE
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad de Lima
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceRepositorio Institucional - Ulimaes_PE
dc.sourceUniversidad de Limaes_PE
dc.subjectCampañas publicitariases_PE
dc.subjectHoteleses_PE
dc.subjectAlojamientos turísticoses_PE
dc.subjectTurismoes_PE
dc.subjectCusco (Perú : Departamento)es_PE
dc.subjectAdvertising campaignses_PE
dc.subjectHotelses_PE
dc.subjectTourist camps, hostels, etc.es_PE
dc.subjectTourismes_PE
dc.subject.classificationComunicación / Publicidad y marketinges_PE
dc.titleHotel Ayllu Urubambaes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
thesis.degree.disciplineComunicaciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad de Lima. Facultad de Comunicación.es_PE
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
dc.type.otherTrabajo de suficiencia profesional
thesis.degree.nameLicenciado en Comunicaciónes_PE
dc.publisher.countryPE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00
renati.author.dni46505518
renati.author.dni70501262
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4490-3108
renati.advisor.dni07967572
renati.jurorGatjens Cáceres, Christopher
renati.jurorLock Chavera, Alexei
renati.jurorCaro Vela, Laura Sara
renati.levelhttp://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesional*
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeSuficienciaProfesional*
renati.discipline322026
ulima.catOI


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess