Plan de comunicación: cultiva compromiso
View/ Open
Trabajo
(application/pdf: 396.6Kb)
(application/pdf: 396.6Kb)
Autorización
(application/pdf: 273.4Kb)
(application/pdf: 273.4Kb)
Reporte de similitud
(application/pdf: 6.921Mb)
(application/pdf: 6.921Mb)
Date
2023Author(s)
Advisor(s)
Metadata
Show full item recordAbstract
Given the hiring difficulties caused by the low motivation of temporary workers,
the disconnection between work areas and the negative perception towards the company,
an internal communication plan is proposed in order to solve the problem regarding lack
of knowledge about the job on the crop fields and the lack of empathy towards temporary
workers. This plan constitutes a strategy aimed at members of the administration and a
motivation campaign aimed at temporary workers. This plan includes objectives, actions,
indicators, and goals, as well as key messages and a schedule divided by audiences.
Likewise, the communication pieces developed for the different channels and audiences
to which this internal plan is directed are attached. The purpose of this plan is to improve
the job retention of field workers in the short term and increase their job satisfaction. On
the other hand, in the long term this plan seeks to improve the image of Campos
Cultivados, create a culture of recognition, and encourage the loyalty of temporary
workers. Ante las dificultades de contratación ocasionados por la baja motivación de los
trabajadores eventuales, la desconexión entre las áreas de trabajo y la percepción negativa
hacia la empresa, se propone un plan de comunicación interna con el fin de resolver la
problemática en cuanto al desconocimiento del trabajo de campo y la falta de empatía
hacia el trabajador eventual. Este plan constituye una estrategia dirigida hacia los
miembros de la administración y una campaña de motivación dirigida a los trabajadores
eventuales. En este plan, se incluyen objetivos, acciones, indicadores y metas, así como
mensajes clave y un cronograma dividido por públicos. Del mismo modo, se adjuntan
piezas comunicacionales desarrolladas para los distintos canales y públicos a los cuales
va dirigido este plan interno. La finalidad de este plan es que a corto plazo se mejore la
retención laboral de los trabajadores de campo e incrementar su satisfacción laboral. Por
otro lado, a largo plazo se busca mejorar la imagen de Campos Cultivados, crear una
cultura de reconocimiento y fomentar la lealtad de los trabajadores eventuales.
How to cite
Guzmán Martos, D. E. (2023). Plan de comunicación: cultiva compromiso [Trabajo de suficiencia profesional para optar el Título Profesional de Licenciado en Comunicación, Universidad de Lima]. Repositorio Institucional de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/19427Publisher
Universidad de LimaSubject
Collections
The following license files are associated with this item: