Show simple item record

dc.contributor.advisorMejía Perea, José Eduardo
dc.contributor.authorAlzamora Esquerre, Fernanda
dc.date.accessioned2023-11-29T15:21:05Z
dc.date.available2023-11-29T15:21:05Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationAlzamora Esquerre, F. (2023). Rebranding para la marca Woowlab [Trabajo de suficiencia profesional para optar el Título Profesional de Licenciado en Comunicación, Universidad de Lima]. Repositorio Institucional de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/19429es_PE
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12724/19429
dc.description.abstractWoowlab is a venture dedicated to the sale of artisan desserts whose differential advantage is the quality of the ingredients and products, their competitive prices according to the market and differential flavor. Although Woowlab is an original brand, as the business grew, the need to have an identity closer to the confectionery industry also grew, in order to be easily and quickly recognized by consumers. For this reason, the purpose of this work is to carry out a rebranding for the brand where it is sought to bring Woowlab closer to its field and at the same time make it an unmistakable and unrepeatable brand. This will be achieved by changing the name to one closer to the category, changing the logo to elevate the brand, and changing the color palette and typography, to make the new Woowlab unmistakable.en_EN
dc.description.abstractWoowlab es un emprendimiento dedicado a la venta de postres artesanales cuya ventaja diferencial es la calidad de los ingredientes y productos, sus precios competitivos acordes al mercado y sabor diferencial. Si bien Woowlab es una marca original, a medida que fue creciendo el negocio, creció también la necesidad de tener una identidad más cercana al rubro de la repostería para ser reconocida fácil y rápidamente por los consumidores. Por eso, el propósito del presente trabajo es hacer un rebranding para la marca donde se busca poder acercar a Woowlab a su rubro y al mismo tiempo volverla una marca inconfundible e irrepetible. Esto se logrará mediante el cambio de nombre por uno más cercano a la categoría, el cambio del logo para elevar a la marca y con el cambio de la paleta de colores y tipografía, para hacer al nuevo Woowlab inconfundible.es_PE
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad de Lima
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceRepositorio Institucional - Ulimaes_PE
dc.sourceUniversidad de Limaes_PE
dc.subjectBranding (Marketing)en_EN
dc.subjectMarcas comercialeses_PE
dc.subjectPostreses_PE
dc.subjectReposteríaes_PE
dc.subjectLogotipos (Símbolos)es_PE
dc.subjectTrademarksen_EN
dc.subjectDessertsen_EN
dc.subjectBakingen_EN
dc.subjectLogos (Symbols)en_EN
dc.titleRebranding para la marca Woowlabes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
thesis.degree.disciplineComunicaciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad de Lima. Facultad de Comunicación.es_PE
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
dc.type.otherTrabajo de suficiencia profesional
thesis.degree.nameLicenciado en Comunicaciónes_PE
dc.publisher.countryPE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00
renati.author.dni76462339
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9657-9042
renati.jurorSubauste Villanueva, Percy Reynaldo
renati.jurorVernal Peñaranda, Andrés Augusto
renati.jurorMejía Perea, José Eduardo
renati.levelhttp://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesional*
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeSuficienciaProfesional*
renati.discipline322026
ulima.cat015


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess