Show simple item record

dc.contributor.advisorCasavilca Maldonado, Edmundo Rafael
dc.contributor.authorVelarde Lopez, Luis Rodolfo
dc.date.accessioned2024-04-22T16:30:23Z
dc.date.available2024-04-22T16:30:23Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationVelarde Lopez, L. R. (2024). Alana - salón de belleza [Trabajo de investigación para optar el grado académico de Maestro en Administración y Dirección de Negocios, Universidad de Lima]. Repositorio Institucional de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/20259es_PE
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12724/20259
dc.description.abstractThe present research work analyses the feasibility of implementing a beauty salon in the district of Carabayllo, northern side of Lima city. The first reason to go for this location is the necessity of a place that will offer beauty treatment services, where district’s women older than 18 years, can fulfill their expectations related to those services offered by ALANA – SALÓN DE BELLEZA. The second one is that the author owns a place into the facilities of Gran Mercado Santa Maria in Carabayllo. ALANA – SALÓN DE BELLEZA services will be directed to all women residents of Carabayllo that reach approximately 114 913, nevertheless our specific objective market segment include those belonging to the highest economic strata. The idea is to provide beauty services to women, in a place with a pleasant atmosphere, becoming a meeting point for clients and, at the same time, see their expectations fulfilled after visited the salon. These objectives will be achieved taking care of aspects that are of women interest when they make their beauty salon election that are, quality of service and quality of attention. ALANA - SALÓN DE BELLEZA competitors in Carabayllo are traditional beauty salons that offer similar services but without the pleasant atmosphere, neither the quality of service and attention, that ALANA will offer. This, as well as the use of technological tools that will allow the establishment of a good client relationship, will be differential elements that will make ALANA, becoming the preferred beauty salon for them. Our market analysis allows us to conclude that Carabayllo has the potential to implement an idea like this one, and for its future growth, aspects that positions this project as a highly profitable and sustainable one over time. This project will be initiated with own investment and banking financing for the remaining balance.en_EN
dc.description.abstractEl presente trabajo de investigación analiza la factibilidad de implementar un salón de belleza en el distrito de Carabayllo al norte de la ciudad de Lima. La primera razón para elegir esta ubicación es la necesidad de un establecimiento que ofrezca servicios de tratamiento de belleza femenina, donde las mujeres del distrito de más de 18 años, encuentren plena satisfacción de sus expectativas de estos servicios ofrecidos por ALANA – SALÓN DE BELLEZA. La segunda es que el autor es propietario de un local en el Gran Mercado Santa María de Carabayllo. Los servicios de ALANA – SALÓN DE BELLEZA estarán dirigidos a todas las mujeres residentes en Carabayllo que son aproximadamente 114 913, aunque nuestro segmento objetivo específico son aquellas que pertenecen a los estratos económicos más altos. La idea es ofrecer los servicios de belleza que buscan las mujeres, en un local de agradable ambientación, que sea punto de encuentro y, al mismo tiempo, colme sus expectativas. Estos objetivos serán logrados cuidando aspectos que interesan a las mujeres al elegir un salón de belleza que son, calidad de servicio y calidad de atención. Los competidores de ALANA – SALÓN DE BELLEZA son salones tradicionales que ofrecen servicios similares pero no la ambientación, ni calidad de atención y servicio que ofreceremos. Esto, así como el uso de herramientas tecnológicas que permitan un adecuado relacionamiento con cada cliente, serán elementos diferenciadores que harán que ALANA, sea el salón preferido de todas las mujeres. El análisis de mercado elaborado nos permite afirmar que en Carabayllo existe el potencial para el desarrollo de esta idea así como para su crecimiento futuro, aspectos que lo convierten en un proyecto altamente rentable y sostenible en el tiempo. El proyecto será iniciado con una parte de capital propio y otra de financiamiento bancario.es_PE
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad de Lima
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceRepositorio Institucional Ulima
dc.sourceUniversidad de Lima
dc.subjectCentros de estéticaes_PE
dc.subjectServicio al clientees_PE
dc.subjectPlaneamiento estratégicoes_PE
dc.subjectBeauty shopsen_EN
dc.subjectCustomer servicesen_EN
dc.subjectStrategic planningen_EN
dc.titleAlana - salón de bellezaes_PE
dc.title.alternativeAlana – Beauty Salonen_EN
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis
thesis.degree.disciplineMaestría en Administración y Dirección de Negocios
thesis.degree.grantorUniversidad de Lima. Escuela de Posgrado
thesis.degree.levelMaestría
dc.type.otherTrabajo de investigación
thesis.degree.nameMaestro en Administración y Dirección de Negocios
dc.publisher.countryPEes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
renati.author.dni7834047
renati.jurorToma Takekami, Jorge Eduardo
renati.jurorTassara Corzo, Carlos
renati.jurorCasavilca Maldonado, Edmundo
renati.levelhttp://purl.org/pe-repo/renati/level#maestro*
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeInvestigacion*
renati.discipline413357
ulima.catOI


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess