El club del Pueblo, un caso de reputación
View/ Open
Trabajo
(application/pdf: 1.911Mb)
(application/pdf: 1.911Mb)
Autorización
(application/pdf: 170.4Kb)
(application/pdf: 170.4Kb)
Reporte de similitud
(application/pdf: 14.44Mb)
(application/pdf: 14.44Mb)
Date
2024Advisor(s)
Metadata
Show full item recordAbstract
The present inform aims to improve the reputation of Club Alianza Lima by elevating the level of association with its organizational values of respect and integrity within the context of the 1-2024 League Championship, taking into account "El Apagón," an incident that occurred in 2023 and generated much controversy as it was seen as an
unsportsmanlike act. Faced with this event, Alianza Lima did not act strategically; they had inefficient communication in which they tried to justify what happened and deny
responsibilities, which had a negative impact on their reputation. Based on this, it is proposed to enhance the reputation of the Alianza Lima club by carrying out a strategic action plan based on the foundations of organizational culture and the values rooted in the institution. To achieve this, an external campaign aimed at
communicating and promoting the values of respect and integrity is proposed. This strategic approach will enable the organization to improve its reputation and regain the
trust of its stakeholders in the long term. Additionally, in order to strengthen the external strategic plan, a couple of internal actions are being considered that seek to reinforce
behavioral guidelines for employees and the sports team. El presente informe busca mejorar la reputación del Club Alianza Lima elevando el nivel de asociación de sus valores organizacionales respeto y corazón, en el contexto del Campeonato de la Liga 1-2024, teniendo como antecedente “El Apagón”, un incidente que ocurrió en el 2023 y que generó mucha controversia al ser visto como un acto antideportivo. Ante este suceso, Alianza Lima no actuó de manera estratégica; tuvo una comunicación ineficiente en la que trataron de justificar lo ocurrido y negar responsabilidades, lo cual ocasionó un impacto negativo en su reputación. Partiendo de ello, se propone mejorar la reputación del club Alianza Lima realizando un plan de acción estratégico basado en los cimientos de la cultura organizacional y los valores arraigados en la institución. Para lograrlo, se plantea una campaña externa destinada a comunicar y fomentar los valores de respeto y corazón. Este enfoque estratégico permitirá a la organización mejorar su reputación y recuperar la confianza de sus stakeholders a largo plazo. Adicionalmente, con el fin de potenciar el plan estratégico externo, se están considerando un par de acciones internas que buscan reforzar los lineamientos de conducta en los colaboradores y plantel deportivo.
How to cite
Ciudad Mattos, D., & Esteban Rodríguez, A. G. (2024). El club del Pueblo, un caso de reputación [Trabajo de suficiencia profesional para optar el Título Profesional de Licenciado en Comunicación, Universidad de Lima]. Repositorio Institucional de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/20680Publisher
Universidad de LimaSubject
Collections