Administración: Envíos recientes
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Caso de estudio: planeamiento estratégico para la empresa Reactivos Nacionales S.A. para el periodo 2024 – 2027
(Universidad de Lima, 2023)Acceso restringidoReactivos Nacionales S.A. (RENASA) is a Peruvian company in the chemical industry with more than 40 years in the market that produces and markets collectors for mineral flotation. The plant is located in Callao and the ... -
Planeamiento estratégico para Hatun Wasi SRL
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoWe present the strategic plan for Hatun Wasi SRL, a two-star hotel located in the city of Huaraz, province and region of Ancash, an area with high tourism potential in the process of development and post-pandemic recovery. ... -
Plan de negocio para el lanzamiento de un servicio de organización integral de bodas de destino en Perú
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe purpose of presenting this thesis is to investigate and set up a wedding planning company, entering a new market niche that has been developing internationally for more than 20 years and that in Peru is practically a ... -
Análisis de la Ley del Bodeguero N°30877 como fuente de competitividad de las bodegas de la urbanización Los Cedros de Villa - Chorrillos: 2022
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe objective of this research work is to determine the relationship between the Ley del bodeguero N° 30877 and the competitiveness of the wineries in Cedros de Villa, a traditional and residential urbanization located in ... -
La inversión en las Fintech y su influencia en la percepción de la rentabilidad de los usuarios del sector bancario de Lima Metropolitana en el año 2022
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe present study aims to demonstrate that investments in non-traditional companies, such as Fintech’s, generate a higher return than the financial products offered by the traditional banking institutions in the country. ... -
Factores que influyen el crecimiento de una empresa global de cosméticos al ingresar al mercado peruano
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoEl trabajo se enfocará en el estudio del crecimiento empresarial de una empresa de cosméticos con intención de participar en el mercado peruano, la cual inició sus operaciones en Perú desde 2017 y ha obtenido un enorme ... -
La selección por competencias y su influencia en el desempeño de los trabajadores de Rivolta Street Pasta
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe purpose of this research is to determine the influence of the competency-based selection process on the performance of Rivolta Street Pasta employees. Therefore, it is intended to contribute to management with information ... -
Factores que influyen en la intención de renunciar en los trabajadores de la red de oficinas del BBVA
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe main objective of this study is to identify, by applying statistical methods, the variables that have determined the intention to resign of an employee from the BBVA branch network. The approach which the research ... -
Análisis e implementación del Marketing Digital en la fidelización de clientes mediante el Community Manager en empresas del sector fitness en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe purpose of this research is to demonstrate the importance of Digital Marketing, applied through the Community Manager, with the aim of achieving customer loyalty in companies in the fitness sector; through its social ... -
La rentabilidad mediante el uso de criptomonedas a través de un videojuego basado en tecnología blockchain
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe purpose of this research is to review and determine the profitability generated by the investment of cryptocurrencies in the Video Game Based on Blockchain Technology (VBTB) application. In that line, it seeks to ... -
Impacto de la automatización en el desarrollo de ventajas competitivas en empresas de almacenamiento de Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe COVID-19 pandemic brought many changes at all levels and many companies had to transition to a new reality where agility and resilience are important factors. However, there are many companies that have not yet adapted ... -
Tendencia ecológica como influencia en el comportamiento del consumidor para incentivar el uso de las pastas dentales en pastillas – zona 7 Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThis research has a mixed approach, of applied type, correlational descriptive scope and non-experimental design - transversal which seeks to know the relationship between the ecological trend of zone 7 of Metropolitan ... -
Plan de negocios para implementar una pastelería artesanal
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThis project aims the viability and profitability of implementing an artisanal pastry shop that initially caters to 7 and 8 zone in Lima. Through innovation and customization of the products, it aims to gain a place in the ... -
Influencia del clima laboral y el proceso de selección en la rotación de personal en PwC Perú
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoGiven the concern about the high turnover of work, due to the growing rate of resignations from their jobs, this study aimed to identify the influence of the work environment and the selection process on staff turnover at ... -
Impacto de la transformación digital para la creación de ventajas competitivas en empresas de servicio de transporte y almacenamiento de Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoIn this research, we will explain and define different terms such as digital transformation, its elements and also the different competitive advantages that this change generates. The general objective of this research is ... -
Estudio sobre la digitalización en los servicios de la banca personal, para generar ventajas competitivas en empresas del sector bancario del distrito de Santiago de Surco
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoIn the research to be carried out, several dimensions will be taken on the variables of digitalization and competitive advantage in order to be able to absolve the doubts and concerns that may arise throughout the development. ... -
Estudio del desarrollo de la ventaja competitiva por medio de estrategias de fidelización en las tiendas por departamento de la zona 7 de Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe development of competitive advantage has gained high interest in the current context of Covid-19 because many of the companies have been forced to temporary closures, the development of new strategies that differentiate ... -
El impacto del servicio al cliente sobre la perdurabilidad empresarial en los bares del Cercado de Lima
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoCustomers, for an organization, represent one of the most important assets, especially if it is in the service area and, as far as it is concerned, it is important to try to keep them with the organization and achieve their ... -
Influencia de los factores estilo de vida, autocontrol de gasto y referencia de grupo en la decisión de compra de teléfonos celulares en la generación z mayores de edad de la zona 6 y 7 de Lima Metropotitana del NSE AB
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe present study will seek to know the preferences of a sector of the population, called generation Z of legal age, focused on zones 6 and 7 of Metropolitan Lima of the NSE AB. For this, it is important to delimit generation ... -
Relación entre la calidad de servicio y la fidelización de clientes en las estaciones de servicio de combustible en Chimbote, Perú
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThis research was performed at a Gasoline Service Station located in Chimbote. In particular, customer loyalty to the quality of the service provided has been studied, because a fundamental aspect of the success of a company ...




















