Administración: Envíos recientes
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Planificación estratégica para el desarrollo y gestión de un ecommerce de productos de conveniencia
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThe objective of this business plan is to create and formalize an e-commerce of convenience products (defined as those that are acquired by the consumer immediately and with minimal effort) that will allow the shopper to ... -
Plan de negocios: Nido Step by Step
(Universidad de Lima, 2023)Acceso restringidoThe present work has been done to obtain the bachelor’s degree on Business Administration at University of Lima under Business Plan’s modality. This project consists of evaluating the feasibility of starting a kindergarten ... -
Influencia de la calidad del servicio online en la satisfacción de los clientes Centennial y Millennial en los hoteles de 3 y 4 estrellas enfocado a los sitios webs
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe following study proposes the relationship between the quality of online service and customer satisfaction when using the website of 3- and 4-star hotels focused on the period of the COVID - 19 pandemic. In addition, ... -
Análisis de la influencia del marketing de supermercados de Lima Metropolitana en la fidelización de clientes que se encuentren en un rango de edad de 18 a 40 años en el periodo 2015-2020
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoEn la presente investigación titulada “Análisis de la influencia del marketing de supermercados de Lima Metropolitana en la fidelización de clientes que se encuentren en un rango de edad de 18 a 40 años en el periodo 2015 ... -
La influencia del branding en el posicionamiento de una marca de cerveza importada en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe purpose of this study is to measure the influence of Corona Extra beer’s branding on its positioning in Lima Metropolitana. Likewise, three specific objectives were set for the research: to measure the influence of ... -
Impacto del programa “Techo Propio” en la mejora de la calidad de vida del ciudadano del nivel socioeconómico c, en Ancash-Perú, a través de la adquisición de viviendas
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoprogram in families of socioeconomic level C in the Ancash - Peru region. Preparing and analysis of the development opportunities that this program grants. In order to carry out this analysis, quantitative and qualitative ... -
La satisfacción del cliente y la calidad de servicio del click and collect de una empresa del sector retail en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoEl rápido crecimiento del comercio electrónico ha generado que muchas empresas del sector retail implementen el servicio de click and collect para poder cumplir satisfactoriamente con la entrega de los productos. Sin ... -
El M-commerce y su relación con el grado de confianza del consumidor de aplicativos de delivery y retail
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abierto¿Qué es el M-commerce? ¿Cuál es la percepción que tienen los consumidores sobre este canal y sus beneficios? El presente estudio buscó analizar la relación entre el M-commerce y el grado de confianza del consumidor de ... -
Estudio de la gestión de operaciones para la mejora continua de la empresa Industria de la Hebilla S.A.C.
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThis thesis deals with the study of the operations management of the company Industria de la Hebilla S.A.C. to improve the company's performance through the implementation of a continuous improvement system. The current ... -
Sustentación de caso: propuesta de mejoras para el modelo de negocio ¨Vista Inmobiliaria¨, empresa del rubro inmobiliario
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoIn the last 3 years, the world really changed, and all businesses had 2 paths: reinvent themselves or disappear. Vista Inmobiliaria, the company chosen for this study, is a Peruvian company dedicated to offering complete ... -
Proyecto de mejora de los procesos de selección, inducción y capacitación de personal en una empresa textil
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThe present project titled as “IMPROVEMENT PROJECT OF THE PROCESSES OF SELECTION, INDUCTION AND TRAINING OF PERSONNEL IN A TEXTILE COMPANY » is based on the research about the processes of selection, induction and training ... -
Propuesta de mejora en el programa de farmacia vecina EsSalud
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe study proposes to deliver the medications in a timely manner within the determined period and in a shorter distance to a nearby pharmacy of a neighboring pharmacy program for the benefit of the chronically insured. The ... -
Impacto de las estrategias de marketing digital para promover la inclusión financiera en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThe present study aims to determine the impact of digital marketing strategies on the development of financial inclusion in Lima Metropolitana. Financial inclusion is one of the main problems in our country, this is a ... -
Influencia de la innovación tecnológica en el desempeño de ventas de las productoras audiovisuales
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe audiovisual industry has been experiencing exponential growth in the Latin American region, receiving increasing support from important institutions, which has resulted in highly recognized productions at a regional ... -
Relación entre las dimensiones de la experiencia de marca y la lealtad de los adultos jóvenes entre los 20 a 29 años en 6 bares de las zonas 6 y 7 de Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe purpose of this research work is to determine the existing relationship between the dimensions of the brand experience and the loyalty of young adults between 20 and 29 years in 6 bars in zones 6 and 7 of Metropolitan ... -
Plan de negocios para la apertura de un restaurante dedicado a la venta de arroz chaufa personalizado en el Centro Comercial Plaza Norte - La Chauferia –
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThis current business plan has as main goal to determine the viability of opening the shop located in the mall “Centro comercial Plaza Norte” positioning our brand in the mind of the consumers. This will be possible thanks ... -
Diagnóstico empresarial de Distribuidora Virtualdex E.I.R.L.
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThe purpose of this paper is to analyze the Virtualdex EIRL Distributor, exclusive distributor of Alicorp S.A.A. Its development is made up of six chapters where strategies will be delved into, explained and proposed that ... -
Plan de marketing de la empresa Inversiones Cappuccetto S.A.C.
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe present work called "Marketing Plan of the company Investments Cappuccetto S.A.C.", aims to determine those necessary actions required to develop the marketing area of this company, in order to achieve organizational ... -
La percepción de una marca en inglés y su efecto en la decisión de compra: supermercado Tottus en el CC Jockey Plaza - Nature’s Heart
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoIn the present research work, the relationship between the perception of clients in front of Nestlé's Nature's Heart brand, which has a name in English, and how this name in another language influences the client's purchase ... -
Caso de estudio: Promart Homecenter
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoIn this work, Promart Homecenter will be taken as the research company. Promart belongs to the Home Center sector, its industry being modern retail stores (retail format). This research aims to analyze the company both in ...