Administración: Envíos recientes
Mostrando ítems 61-80 de 348
-
Análisis e implementación del Marketing Digital en la fidelización de clientes mediante el Community Manager en empresas del sector fitness en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe purpose of this research is to demonstrate the importance of Digital Marketing, applied through the Community Manager, with the aim of achieving customer loyalty in companies in the fitness sector; through its social ... -
La rentabilidad mediante el uso de criptomonedas a través de un videojuego basado en tecnología blockchain
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe purpose of this research is to review and determine the profitability generated by the investment of cryptocurrencies in the Video Game Based on Blockchain Technology (VBTB) application. In that line, it seeks to ... -
Impacto de la automatización en el desarrollo de ventajas competitivas en empresas de almacenamiento de Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe COVID-19 pandemic brought many changes at all levels and many companies had to transition to a new reality where agility and resilience are important factors. However, there are many companies that have not yet adapted ... -
Tendencia ecológica como influencia en el comportamiento del consumidor para incentivar el uso de las pastas dentales en pastillas – zona 7 Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThis research has a mixed approach, of applied type, correlational descriptive scope and non-experimental design - transversal which seeks to know the relationship between the ecological trend of zone 7 of Metropolitan ... -
Plan de negocios para implementar una pastelería artesanal
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThis project aims the viability and profitability of implementing an artisanal pastry shop that initially caters to 7 and 8 zone in Lima. Through innovation and customization of the products, it aims to gain a place in the ... -
Influencia del clima laboral y el proceso de selección en la rotación de personal en PwC Perú
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoGiven the concern about the high turnover of work, due to the growing rate of resignations from their jobs, this study aimed to identify the influence of the work environment and the selection process on staff turnover at ... -
Impacto de la transformación digital para la creación de ventajas competitivas en empresas de servicio de transporte y almacenamiento de Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoIn this research, we will explain and define different terms such as digital transformation, its elements and also the different competitive advantages that this change generates. The general objective of this research is ... -
Estudio sobre la digitalización en los servicios de la banca personal, para generar ventajas competitivas en empresas del sector bancario del distrito de Santiago de Surco
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoIn the research to be carried out, several dimensions will be taken on the variables of digitalization and competitive advantage in order to be able to absolve the doubts and concerns that may arise throughout the development. ... -
Estudio del desarrollo de la ventaja competitiva por medio de estrategias de fidelización en las tiendas por departamento de la zona 7 de Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe development of competitive advantage has gained high interest in the current context of Covid-19 because many of the companies have been forced to temporary closures, the development of new strategies that differentiate ... -
El impacto del servicio al cliente sobre la perdurabilidad empresarial en los bares del Cercado de Lima
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoCustomers, for an organization, represent one of the most important assets, especially if it is in the service area and, as far as it is concerned, it is important to try to keep them with the organization and achieve their ... -
Influencia de los factores estilo de vida, autocontrol de gasto y referencia de grupo en la decisión de compra de teléfonos celulares en la generación z mayores de edad de la zona 6 y 7 de Lima Metropotitana del NSE AB
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe present study will seek to know the preferences of a sector of the population, called generation Z of legal age, focused on zones 6 and 7 of Metropolitan Lima of the NSE AB. For this, it is important to delimit generation ... -
Relación entre la calidad de servicio y la fidelización de clientes en las estaciones de servicio de combustible en Chimbote, Perú
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThis research was performed at a Gasoline Service Station located in Chimbote. In particular, customer loyalty to the quality of the service provided has been studied, because a fundamental aspect of the success of a company ... -
Planificación estratégica para el desarrollo y gestión de un ecommerce de productos de conveniencia
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThe objective of this business plan is to create and formalize an e-commerce of convenience products (defined as those that are acquired by the consumer immediately and with minimal effort) that will allow the shopper to ... -
Plan de negocios: Nido Step by Step
(Universidad de Lima, 2023)Acceso restringidoThe present work has been done to obtain the bachelor’s degree on Business Administration at University of Lima under Business Plan’s modality. This project consists of evaluating the feasibility of starting a kindergarten ... -
Influencia de la calidad del servicio online en la satisfacción de los clientes Centennial y Millennial en los hoteles de 3 y 4 estrellas enfocado a los sitios webs
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe following study proposes the relationship between the quality of online service and customer satisfaction when using the website of 3- and 4-star hotels focused on the period of the COVID - 19 pandemic. In addition, ... -
Análisis de la influencia del marketing de supermercados de Lima Metropolitana en la fidelización de clientes que se encuentren en un rango de edad de 18 a 40 años en el periodo 2015-2020
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoEn la presente investigación titulada “Análisis de la influencia del marketing de supermercados de Lima Metropolitana en la fidelización de clientes que se encuentren en un rango de edad de 18 a 40 años en el periodo 2015 ... -
La influencia del branding en el posicionamiento de una marca de cerveza importada en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe purpose of this study is to measure the influence of Corona Extra beer’s branding on its positioning in Lima Metropolitana. Likewise, three specific objectives were set for the research: to measure the influence of ... -
Impacto del programa “Techo Propio” en la mejora de la calidad de vida del ciudadano del nivel socioeconómico c, en Ancash-Perú, a través de la adquisición de viviendas
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoprogram in families of socioeconomic level C in the Ancash - Peru region. Preparing and analysis of the development opportunities that this program grants. In order to carry out this analysis, quantitative and qualitative ... -
La satisfacción del cliente y la calidad de servicio del click and collect de una empresa del sector retail en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoEl rápido crecimiento del comercio electrónico ha generado que muchas empresas del sector retail implementen el servicio de click and collect para poder cumplir satisfactoriamente con la entrega de los productos. Sin ... -
El M-commerce y su relación con el grado de confianza del consumidor de aplicativos de delivery y retail
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abierto¿Qué es el M-commerce? ¿Cuál es la percepción que tienen los consumidores sobre este canal y sus beneficios? El presente estudio buscó analizar la relación entre el M-commerce y el grado de confianza del consumidor de ...