Tesis: Envíos recientes
Mostrando ítems 41-60 de 115
-
Impacto de la transformación digital para la creación de ventajas competitivas en empresas de servicio de transporte y almacenamiento de Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoIn this research, we will explain and define different terms such as digital transformation, its elements and also the different competitive advantages that this change generates. The general objective of this research is ... -
Estudio sobre la digitalización en los servicios de la banca personal, para generar ventajas competitivas en empresas del sector bancario del distrito de Santiago de Surco
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoIn the research to be carried out, several dimensions will be taken on the variables of digitalization and competitive advantage in order to be able to absolve the doubts and concerns that may arise throughout the development. ... -
Estudio del desarrollo de la ventaja competitiva por medio de estrategias de fidelización en las tiendas por departamento de la zona 7 de Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe development of competitive advantage has gained high interest in the current context of Covid-19 because many of the companies have been forced to temporary closures, the development of new strategies that differentiate ... -
El impacto del servicio al cliente sobre la perdurabilidad empresarial en los bares del Cercado de Lima
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoCustomers, for an organization, represent one of the most important assets, especially if it is in the service area and, as far as it is concerned, it is important to try to keep them with the organization and achieve their ... -
Influencia de los factores estilo de vida, autocontrol de gasto y referencia de grupo en la decisión de compra de teléfonos celulares en la generación z mayores de edad de la zona 6 y 7 de Lima Metropotitana del NSE AB
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe present study will seek to know the preferences of a sector of the population, called generation Z of legal age, focused on zones 6 and 7 of Metropolitan Lima of the NSE AB. For this, it is important to delimit generation ... -
Relación entre la calidad de servicio y la fidelización de clientes en las estaciones de servicio de combustible en Chimbote, Perú
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThis research was performed at a Gasoline Service Station located in Chimbote. In particular, customer loyalty to the quality of the service provided has been studied, because a fundamental aspect of the success of a company ... -
Influencia de la calidad del servicio online en la satisfacción de los clientes Centennial y Millennial en los hoteles de 3 y 4 estrellas enfocado a los sitios webs
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe following study proposes the relationship between the quality of online service and customer satisfaction when using the website of 3- and 4-star hotels focused on the period of the COVID - 19 pandemic. In addition, ... -
Análisis de la influencia del marketing de supermercados de Lima Metropolitana en la fidelización de clientes que se encuentren en un rango de edad de 18 a 40 años en el periodo 2015-2020
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoEn la presente investigación titulada “Análisis de la influencia del marketing de supermercados de Lima Metropolitana en la fidelización de clientes que se encuentren en un rango de edad de 18 a 40 años en el periodo 2015 ... -
La influencia del branding en el posicionamiento de una marca de cerveza importada en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe purpose of this study is to measure the influence of Corona Extra beer’s branding on its positioning in Lima Metropolitana. Likewise, three specific objectives were set for the research: to measure the influence of ... -
Impacto del programa “Techo Propio” en la mejora de la calidad de vida del ciudadano del nivel socioeconómico c, en Ancash-Perú, a través de la adquisición de viviendas
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoprogram in families of socioeconomic level C in the Ancash - Peru region. Preparing and analysis of the development opportunities that this program grants. In order to carry out this analysis, quantitative and qualitative ... -
La satisfacción del cliente y la calidad de servicio del click and collect de una empresa del sector retail en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoEl rápido crecimiento del comercio electrónico ha generado que muchas empresas del sector retail implementen el servicio de click and collect para poder cumplir satisfactoriamente con la entrega de los productos. Sin ... -
El M-commerce y su relación con el grado de confianza del consumidor de aplicativos de delivery y retail
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abierto¿Qué es el M-commerce? ¿Cuál es la percepción que tienen los consumidores sobre este canal y sus beneficios? El presente estudio buscó analizar la relación entre el M-commerce y el grado de confianza del consumidor de ... -
Estudio de la gestión de operaciones para la mejora continua de la empresa Industria de la Hebilla S.A.C.
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThis thesis deals with the study of the operations management of the company Industria de la Hebilla S.A.C. to improve the company's performance through the implementation of a continuous improvement system. The current ... -
Impacto de las estrategias de marketing digital para promover la inclusión financiera en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThe present study aims to determine the impact of digital marketing strategies on the development of financial inclusion in Lima Metropolitana. Financial inclusion is one of the main problems in our country, this is a ... -
Influencia de la innovación tecnológica en el desempeño de ventas de las productoras audiovisuales
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe audiovisual industry has been experiencing exponential growth in the Latin American region, receiving increasing support from important institutions, which has resulted in highly recognized productions at a regional ... -
Relación entre las dimensiones de la experiencia de marca y la lealtad de los adultos jóvenes entre los 20 a 29 años en 6 bares de las zonas 6 y 7 de Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe purpose of this research work is to determine the existing relationship between the dimensions of the brand experience and the loyalty of young adults between 20 and 29 years in 6 bars in zones 6 and 7 of Metropolitan ... -
La percepción de una marca en inglés y su efecto en la decisión de compra: supermercado Tottus en el CC Jockey Plaza - Nature’s Heart
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoIn the present research work, the relationship between the perception of clients in front of Nestlé's Nature's Heart brand, which has a name in English, and how this name in another language influences the client's purchase ... -
Estudio de las estrategias del marketing digital y su influencia en la fidelización de los consumidores que realizan compras en supermercados online en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThis study aims to determine how digital marketing strategies influence consumer loyalty who make purchases in online supermarkets in Lima Metropolitana. The type of research is applied and has a quantitative approach. For ... -
Estrategias para desarrollar la experiencia y el consumo del turismo millennial en Lima
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThis research has been developed to identify the main strategies that should be implemented to improve the experience and consumption of millennial tourists in the city of Lima, Peru. In that sense, the line of research ... -
Aplicación del marketing digital y su relación con la rentabilidad de la empresa Casa Bella
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThe objective of the research was to determine the influence of the application of Digital Marketing on the profitability of the Casa Bella company. The methodology used was based on a mixed approach study due to the ...