PANEX – Pan Express
Abstract
PANEX is a bread delivery app that seeks to satisfy the needs of its two target audiences thanks to its double value proposition: for users it is the “Netflix of bread” because it is bread by subscription. Thanks to our different plans, they can have fresh bread at home, just in time, on a scheduled basis and purchased from local bakeries. On the other hand, for bakeries, PANEX is "the Uber of Bread" because we amplify the connection with their consumers, innovating with technology and allowing them to increase their sales and have information on their consumers.
In this sense, PANEX aims to transform the baking industry and promote a culture of fresh bread in every home in Peru, and its purpose is to connect local bakeries, with a constant and permanent demand from consumers (thanks to our plans), increasing and strengthening their community relationship through fresh bread.
For the initial research, a non-experimental, cross-sectional, qualitative research was carried out, with the sample of about 140 people, between 30 and 60 years old from the San Borja district. After the development of the strategic, marketing, sales, operational, and financial plans, it is concluded that the project is highly viable, attractive for the chosen consumer segment, and can obtain very positive results. PANEX, es una app de delivery de pan, que busca satisfacer la necesidad de sus dos públicos objetivos gracias a su doble propuesta de valor: para los usuarios, es el “Netflix del pan” porque es pan por suscripción. Gracias a nuestros diferentes planes, pueden contar con un pan fresco en casa, justo a tiempo, de manera programada y adquirido de panaderías locales. Por otro lado, para las panaderías, PANEX es “el Uber del pan” porque amplificamos la conexión con sus consumidores, innovando con tecnología y permitiendo incrementar sus ventas y tener información de sus consumidores. En ese sentido, PANEX tiene como objetivo transformar la industria de la panificación y fomentar una cultura del pan fresco en todos los hogares del Perú. Su propósito es conectar panaderías locales, con una demanda constante y permanente de consumidores (gracias a nuestros planes), incrementando y fortaleciendo su relación de comunidad a través del pan fresco. Para la investigación inicial, se realizó una investigación no experimental, transversal, cualitativa, siendo la muestra de 140 personas, entre 30 y 60 años del distrito de San Borja. Luego del desarrollo de los planes estratégico, de marketing, de ventas, operacionales, y financiero, se concluye que el proyecto es altamente viable, atractiva para el segmento de consumidor elegido y que se pueden obtener resultados muy positivos.
How to cite
Ospinal Huanqui, J. M y Reymundo Niño Neira, C. A. (2022). PANEX – Pan Express [Trabajo de investigación para optar el grado académico de Maestro en Administración y Dirección de Negocios, Universidad de Lima]. Repositorio de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/16003Publisher
Universidad de LimaCategory / Subcategory
Ciencias empresariales y económicas NegociosSubject
Collections
The following license files are associated with this item: