Now showing items 141-160 of 1037

    • Plan de acción para Metro 

      Arbulu Carrasco, Daniela Ximena; Vargas Marquez, Cinthya Ysabel (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      Metro is a Peruvian supermarket chain that has been operating since 1992. It was created by the Wong family as an alternative for housewives, having as its main attribute its low prices. In 2007, the chain was sold to the ...
    • Experiencia de producción audiovisual para proyectos de desarrollo 

      Gonzales Ramos, Daniel Anibal (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      Bachelor in Communication Sciences from the University of Lima, specializing in Audiovisual Production. I work professionally as a Producer, Video and 2D Animation Director, Graphic Designer and Audiovisual Postproducer ...
    • Difusión y producción en la era digital: reconfiguración de la industria musical de electrónica experimental limeña bajo las nuevas prácticas de autogestión en Spotify y Bandcamp 

      Carrion Alvarado, Marcelo Gabriel (Universidad de Lima, 2022)
      Acceso abierto
      El presente trabajo busca comprender los efectos del cambio de lógica de producción cultural en la industria musical electrónica experimental limeña a través de las nuevas prácticas de autogestión que surgen en la era ...
    • Campaña de lanzamiento de la nueva bebida energizante Boom Power en Lima Metropolitana 

      Montenegro Calenzani, Maria Jose; Reategui Basurto, Maricielo Alexandra (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      According to Euromonitor's Energy Drinks in Peru report, in 2022 there was an increase in energy drink sales, as consumers returned to their old lifestyles that were paused by the COVID 19 pandemic. For this reason, the ...
    • Plan de acción en tiempos de riesgo de crisis: Caso Cencosud 

      Leon Tamayo, María Teresa; Tovar Villavicencio, Kiara Solange (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      Ante el suceso de la aparición de dos roedores en la sección de refrigerados de embutidos y quesos de la tienda Metro de Chorrillos, que fue difundido por un usuario que había registrado el hecho a través de la red social ...
    • Producción y realización del proyecto de podcast: “Relatos a media voz” 

      Gomez Oroza, Daniela; Vargas Vigo, Mauricio Enrique (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      The project consists of the realization of an audio fiction podcast that tells stories and legends from different parts of the country. With the format of an anthology series, we used a combination of narration, dialogue, ...
    • Lo que no habíamos dicho Documental autobiográfico sobre la relación madre e hija 

      Romero Capcha, Valeria Enith (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      What we had not said is a reflexive autobiographical documentary about the motherdaughter relationship, in which the director immerses herself in her memory to understand and rebuild her identity, based on the story she ...
    • Caso Gabriela Sevilla: una mirada desde Instagram 

      Morales Montoya, Diego Ricardo; Tapia Baldoceda, Tomas Sebastián (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      La presente investigación busca analizar la cobertura que realizaron Wayka, La República, RPP y Dilo Fuerte sobre el caso de la ciudadana Gabriela Sevilla, en octubre del 2022 dentro de la red social Instagram. Mediante ...
    • Campaña publicitaria de lanzamiento para la nueva cadena de cafetería peruana Atemporal 

      Floriano Alarcon, Maria Alexandra; Merino Pitot, Sandra Naysha (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      This professional work consists in the launch campaign of the new Peruvian cafeteria chain: Atemporal, with the objectives of achieving a viable, profitable, and memorable campaign. To achieve this, a market study of the ...
    • Campaña de lanzamiento para la marca de bebida energética Boom Power 

      Coriat Cabeza, Allison Nicole; Chavez Diaz, Mayra Alejandra (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      The following project is the brand creation and launch strategy for Boom Power, a 100% Peruvian energy drink. The main objective was the construction of brand guidelines and design that represents a healthier alternative ...
    • Estrategia de lanzamiento de una bebida energizante peruana endulzada con extracto natural de yacón: Boom Power 

      Ayzcorbe Rojas, Ximena Alejandra; Garcia del Portal, Renato (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      Energy drinks have a history of over a century, but it is since the 1980s that they began to gain popularity, and in the Peruvian case, since the arrival of Red Bull in 2002. It is usually consumed for the ability provided ...
    • Campaña de lanzamiento para la nueva marca de energizantes: Boom Power 

      Armas Pietersz, Ximena Belen; Galindo Espinoza, Yocelyne Mirella (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      This project consists of the creation of the launch campaign for "Boom Power", a new brand of energy drinks that will arrive in Peru in August and seeks to revolutionize the market by offering local quality ingredients in ...
    • Nivel de conocimiento sobre el fenómeno de la infodemia en los estudiantes de los últimos ciclos de comunicación de la Universidad de Lima y la Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Lima-2023. 

      Chavez Chavez, Julio Gabriel (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      El presente trabajo de investigación tuvo como objetivo describir y analizar el nivel de conocimiento de los estudiantes de comunicación de dos universidades, una pública y una privada, sobre el fenómeno de la infodemia ...
    • Campaña de lanzamiento Boom Power 

      Pontex Pauca, Alex Piero; Agüero Sanchez, Dan Sebastian (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      En el presente trabajo desarrollamos la campaña de lanzamiento 360° de la bebida energizante “Boom Power” que tendrá una duración de tres meses. Está dirigida a jóvenes y adultos de 20 a 30 años que llevan un estilo de ...
    • Engagement e interacción de Disney+ Latam con sus usuarios digitales 

      Gamarra Galindo, Sandra Patricia (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      Internet and the consumption of audiovisual content are two inseparable terms. The emergence of new technologies has changed how global audiovisual content is consumed. Citizens watch online content more frequently, which ...
    • Diseño y gestión del E-commerce para la psicóloga Rachel Watson Delucchi 

      Ramos Watson, Mariana Rachel (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      The present project is about the design and management of e-commerce for the clinical and educational psychologist Rachel Watson Delucchi. This proposal was created during the pandemic caused by COVID-19, with the purpose ...
    • Lanzamiento de bebida energizante “Boom Power” 

      Jimenez Gutierrez, Mariana Fernanda; Lujan Garcia, Rebecca Iza (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      The objective of this work is to launch the energy drink "Boom Power" made from natural ingredients such as maca, ginseng and Yacon extract, products that work as excellent stimulants and antioxidants for human ...
    • Lanzamiento de cafetería Atemporal 

      Flores Llanco, Karen Kristell; Lopez Soto, Silvana Almendra (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      This project consists of carrying out the launch campaign of a new chain of cafés called "Atemporal", that is aimed at young people and young adults in Lima Metropolitana Lima, Perú and aims to position the brand as an ...
    • Creación de fábulas infantiles ilustradas para promover valores y diseño de la marca fabulozoo 

      Arrarte de Losada, Paula (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso restringido
      El presente proyecto tiene como propósito la producción y realización de cuentos infantiles ilustrados con el objetivo de promover valores en torno a los temas de: roles de género, empoderamiento femenino y de las ...
    • Campaña de lanzamiento de producto para la bebida energizante Boom Power 

      Cardenas Mesia, Arantxa De Maria; Escobedo Vilca, Liriam Alexandra (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      The project focuses on the development of the launching campaign of Boom Power, a new brand in the category of energy drinks that is entering the market with a new product that contains maca, guarana, ginseng, theine, ...