Comunicación: Recent submissions
Now showing items 141-160 of 1037
-
Plan de acción para Metro
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoMetro is a Peruvian supermarket chain that has been operating since 1992. It was created by the Wong family as an alternative for housewives, having as its main attribute its low prices. In 2007, the chain was sold to the ... -
Experiencia de producción audiovisual para proyectos de desarrollo
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoBachelor in Communication Sciences from the University of Lima, specializing in Audiovisual Production. I work professionally as a Producer, Video and 2D Animation Director, Graphic Designer and Audiovisual Postproducer ... -
Difusión y producción en la era digital: reconfiguración de la industria musical de electrónica experimental limeña bajo las nuevas prácticas de autogestión en Spotify y Bandcamp
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoEl presente trabajo busca comprender los efectos del cambio de lógica de producción cultural en la industria musical electrónica experimental limeña a través de las nuevas prácticas de autogestión que surgen en la era ... -
Campaña de lanzamiento de la nueva bebida energizante Boom Power en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoAccording to Euromonitor's Energy Drinks in Peru report, in 2022 there was an increase in energy drink sales, as consumers returned to their old lifestyles that were paused by the COVID 19 pandemic. For this reason, the ... -
Plan de acción en tiempos de riesgo de crisis: Caso Cencosud
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoAnte el suceso de la aparición de dos roedores en la sección de refrigerados de embutidos y quesos de la tienda Metro de Chorrillos, que fue difundido por un usuario que había registrado el hecho a través de la red social ... -
Producción y realización del proyecto de podcast: “Relatos a media voz”
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe project consists of the realization of an audio fiction podcast that tells stories and legends from different parts of the country. With the format of an anthology series, we used a combination of narration, dialogue, ... -
Lo que no habíamos dicho Documental autobiográfico sobre la relación madre e hija
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoWhat we had not said is a reflexive autobiographical documentary about the motherdaughter relationship, in which the director immerses herself in her memory to understand and rebuild her identity, based on the story she ... -
Caso Gabriela Sevilla: una mirada desde Instagram
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoLa presente investigación busca analizar la cobertura que realizaron Wayka, La República, RPP y Dilo Fuerte sobre el caso de la ciudadana Gabriela Sevilla, en octubre del 2022 dentro de la red social Instagram. Mediante ... -
Campaña publicitaria de lanzamiento para la nueva cadena de cafetería peruana Atemporal
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThis professional work consists in the launch campaign of the new Peruvian cafeteria chain: Atemporal, with the objectives of achieving a viable, profitable, and memorable campaign. To achieve this, a market study of the ... -
Campaña de lanzamiento para la marca de bebida energética Boom Power
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe following project is the brand creation and launch strategy for Boom Power, a 100% Peruvian energy drink. The main objective was the construction of brand guidelines and design that represents a healthier alternative ... -
Estrategia de lanzamiento de una bebida energizante peruana endulzada con extracto natural de yacón: Boom Power
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoEnergy drinks have a history of over a century, but it is since the 1980s that they began to gain popularity, and in the Peruvian case, since the arrival of Red Bull in 2002. It is usually consumed for the ability provided ... -
Campaña de lanzamiento para la nueva marca de energizantes: Boom Power
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThis project consists of the creation of the launch campaign for "Boom Power", a new brand of energy drinks that will arrive in Peru in August and seeks to revolutionize the market by offering local quality ingredients in ... -
Nivel de conocimiento sobre el fenómeno de la infodemia en los estudiantes de los últimos ciclos de comunicación de la Universidad de Lima y la Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Lima-2023.
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoEl presente trabajo de investigación tuvo como objetivo describir y analizar el nivel de conocimiento de los estudiantes de comunicación de dos universidades, una pública y una privada, sobre el fenómeno de la infodemia ... -
Campaña de lanzamiento Boom Power
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoEn el presente trabajo desarrollamos la campaña de lanzamiento 360° de la bebida energizante “Boom Power” que tendrá una duración de tres meses. Está dirigida a jóvenes y adultos de 20 a 30 años que llevan un estilo de ... -
Engagement e interacción de Disney+ Latam con sus usuarios digitales
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoInternet and the consumption of audiovisual content are two inseparable terms. The emergence of new technologies has changed how global audiovisual content is consumed. Citizens watch online content more frequently, which ... -
Diseño y gestión del E-commerce para la psicóloga Rachel Watson Delucchi
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe present project is about the design and management of e-commerce for the clinical and educational psychologist Rachel Watson Delucchi. This proposal was created during the pandemic caused by COVID-19, with the purpose ... -
Lanzamiento de bebida energizante “Boom Power”
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe objective of this work is to launch the energy drink "Boom Power" made from natural ingredients such as maca, ginseng and Yacon extract, products that work as excellent stimulants and antioxidants for human ... -
Lanzamiento de cafetería Atemporal
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThis project consists of carrying out the launch campaign of a new chain of cafés called "Atemporal", that is aimed at young people and young adults in Lima Metropolitana Lima, Perú and aims to position the brand as an ... -
Creación de fábulas infantiles ilustradas para promover valores y diseño de la marca fabulozoo
(Universidad de Lima, 2023)Acceso restringidoEl presente proyecto tiene como propósito la producción y realización de cuentos infantiles ilustrados con el objetivo de promover valores en torno a los temas de: roles de género, empoderamiento femenino y de las ... -
Campaña de lanzamiento de producto para la bebida energizante Boom Power
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe project focuses on the development of the launching campaign of Boom Power, a new brand in the category of energy drinks that is entering the market with a new product that contains maca, guarana, ginseng, theine, ...