Listar Comunicación por título
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Las estrategias del creer en Los ocho más odiados, de Quentin Tarantino
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoEl presente artículo propone un análisis semiótico-estructural de la película de Quentin Tarantino Los ocho más odiados (The Hateful Eight, 2015). Nuestro trabajo incorpora elementos provenientes de la narratología fílmica, ... -
Estrategias digitales de difusión museística en tiempos del COVID-19. Estudio comparativo entre Ecuador, España y Perú
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoLas estrategias de comunicación implementadas por los museos tras la crisis sanitaria del COVID-19 enfrentaron el cierre de las instituciones de cara al público. De allí la necesidad de contrastar cómo Ecuador, España y ... -
Evaluar la competencia mediática: una aproximación crítica desde las perspectivas pedagógica, política y metodológica
(Universidad de Piura, 2019)Acceso abiertoEste artículo argumenta la importancia de desarrollar un instrumento que mida la competencia mediática, esto es, la suma de capacidades para interactuar críticamente con los medios de comunicación. Presenta la problemática ... -
Experience, post–memory, and intentionality
(Universita di Torino, 2019)Acceso restringidoIn the following paper we propose a Semiotic approximation to the concept of postmemory formulated by Hirsch (1997), for which we suggest to examine it amidst other concepts which contribute to outlining its structure. In ... -
Experiencia y teoría en las decisiones publicitarias entre directivos de marketing
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoLos directivos de marketing toman constantes decisiones relativas a la publicidad. Sin embargo, escasa literatura ha examinado su entendimiento sobre cómo funciona la publicidad. Este estudio analiza si el razonamiento ... -
Fear of crime examined through diversity of crime, social inequalities, and social capital: An empirical evaluation in Peru
(Sage Journals, 2020)Acceso abiertoLatin America is a violent region where fear of crime is well spread but still not fully understood. Using multilevel methods for a large and subnational representative household survey (N = 271,022), we assess the ... -
Gamit! a beat for learning
(IEEE, 2023)Acceso restringidoThis paper presents the results from a gamification platform developed by two Latin American universities from Mexico and Peru, with the aim to promote engagement and improve students' attitudes towards the learning process, ... -
Gamit! Icing on the Cake for Mathematics Gamification
(MDPI, 2023)Acceso abiertoGamification has permeated education as a strategy to improve the teaching-learning process. Research shows that gamified reward systems based on badges, leaderboards, and avatars modifies the learning environment and ... -
Gamit! Interactive platform for gamification
(IEEE, 2022)Acceso restringidoGamit! is a software platform that enables instructors to use gamification concepts and techniques in their classrooms. Currently, the platform allows instructors to create leaderboards and use badges to incentivize students ... -
Gender representation in food and beverage print advertisements found in corner stores around schools in Peru and Guatemala
(BioMed Central Ltd, 2021)Acceso abiertoObjective: The objective of this study is to assess gender representation in food and beverage print advertisements. Results: The study follows a quantitative descriptive approach. Using a content analysis technique, we ... -
Gentrificación e higienización del espacio en Callao, Perú. Barrio de Castilla
(Universidad Nacional de Colombia, 2020)Acceso abiertoEl objetivo de este estudio es analizar cómo la gentrificación de un barrio metropolitano empieza a dislocar a sus residentes por población flotante (turistas/consumidores). Para ello, exploramos la percepción de los vecinos ... -
Girl YouTubers in Peru as economic agents negotiating gender and class identities
(SAGE Publications Ltd, 2021)Acceso restringidoThe study examines the role of children as producers, distributors, and consumers in the digital realm. Additionally, it also explores class and gender identities they create and perform in this modality. We focus on young ... -
In Search of the Global South: Assessing Attitudes of Latin American Journalists to Artificial Intelligence in Journalism
(Taylor & Francis Group, 2022)Acceso restringidoThis research observes the relationship between Latin American (LA) journalists from six countries that are rarely observed by international scholars (Bolivia, Brazil, Colombia, Cuba, Peru and Venezuela) and artificial ... -
La industria musical y la disrupción de la tecnología digital. El caso de la escena tropical bass en la ciudad de Lima
(CAICYT-CONICET, 2023)Acceso abiertoEste artículo analiza los efectos disruptivos de la tecnología digital en el campo de la industria musical. Abordaremos la conformación del modelo Music 2.0, estudiado por George Yúdice, y la teoría de la larga cola de ... -
Influencers in quarantine: Adaptation of their contents and production formats
(IEEE Computer Society, 2021)Acceso restringidoThis paper describes the changes in the content and production formats of Peruvian influencers in the context of the COVID-19 pandemic. Based on semi-structured interviews it was found that the process of adaptation was ... -
Influencers peruanos, ciudadanía mediática y su rol social en el contexto del covid-19
(Universidad de Guadalajara, 2022)Acceso abiertoLa pandemia provocada por el covid-19 impactó la esfera pública digital y obligó a los influencers a reflexionar sobre su agencia y rol social. Los usuarios y comunidades virtuales ampliaron su demanda informativa hacia ... -
Investigación académica de la comunicación: un balance de la investigación en comunicación en la Universidad de Lima (2016-2021)
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoSe conoce poco sobre las características de la investigación contemporánea sobre comunicación en América Latina y, en particular, en el Perú. Los estudios existentes dan cuenta del impacto que han tenido las actuales ... -
Is it Possible to Generate Development Starting from Communication?
(Sciendo, 2012)Acceso abiertoCommunication, both intra-sector and among sectors, can generate dialogues and reciprocity and render development a public matter, i.e. a matter that pertains to all, including the media sector. However, it is still the ... -
Issue Involvement Moderates the Effect of Gain- and Loss-Framed Messages on Mothers’ Intentions to Give 5 Portions of Fruits and Vegetables to Their Children Every Day
(Taylor & Francis, 2024)Acceso restringidoResearch suggests that issue involvement moderates the efficacy of gain and loss frames, yet the extent to which this is true across behaviors and contexts is an open question. In this study, I examined the moderating role ... -
Jóvenes universitarios en Lima: Política, medios y participación
(Grupo Comunicar, 2017)Acceso abiertoEn el Perú, los jóvenes universitarios son protagonistas de movilizaciones de protesta social aun cuando es escasa su pertenencia a organizaciones políticas. Esta investigación tiene como objetivos analizar la per-cepción ...