Tesis: Recent submissions
Now showing items 101-115 of 115
-
El impacto del uso de la automatización robótica de procesos en la motivación interna laboral en Votorantim Internacional CSC
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThe present research aims to evaluate the impact of the use of robotic process automation in different positions of the internal work motivation of Votorantim Internacional CSC employees. The tools used for data collection ... -
Análisis de factores para aumentar la eficacia de los convenios sociales entre las pequeñas compañías mineras formales y sus comunidades vinculadas en el Perú
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoIn this research, a study will be carried out on the problem of putting into operation social agreements between small mining companies and their related communities. A mixed investigation will be carried out in which the ... -
La inserción laboral de personas con discapacidad y su influencia en la imagen corporativa de las tiendas por departamento
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoSince 2012, approximately many retailers have implemented job placement programs for people with disabilities. Also, with the Law 29973 that came into force in December 2012, these practices have been strengthened and ... -
Estrategia de asociatividad para la comercialización de cacao en los distritos de Lamas y Chazuta de la región de San Martín
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThe associativity as a development mechanism to improve the lifestyle of farmers is a strategy that not only benefits this economic group, but also the community as a whole. This research aims to document the benefits of ... -
Relación de las estrategias digitales en las ventas de la empresa CASPIANA de Lima Metropolitana en el periodo 2019
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoE-commerce has been growing over the years and little by little companies are starting to go digital to be more competitive. The problem resides when there is no prior planning or the appropriate strategies are not identified ... -
¿De qué manera podrían las empresas del segmento B2B incrementar la efectividad de sus acciones de comunicación y marketing?
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoShould business and marketing be segmented into B2B or B2C? This question is key because it will support the way a company will analyze its environment and design its marketing strategies, if it even uses one. This being ... -
Efectos del marketing de contenidos y políticas de precios en la eficacia del canal online de la empresa “Hera”
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThis research begins by explaining, in the first chapter, the complexity of the problem of how to improve the effectiveness of the online channel in the commercialization of the Hera company, which belongs to the personal ... -
¿Cómo mejorar la eficacia del ecommerce en tiendas por departamento en Perú?
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoWithin the framework of the technological evolution that the business world is going through today, the retail war has moved to a new field: virtual stores or ecommerce. Despite this new situation, there are still many ... -
Estudio comparativo sobre la satisfacción laboral entre empleados de planilla y empleados de intermediación laboral (in-plants) en dos empresas farmacéuticas multinacionales en Perú
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoCurrently, companies face various challenges of globalization, such as optimizing their processes, improving productivity, better time and work management, among others, so that their benefits are increasing. That is why ... -
Estrategias para mejorar la competitividad y aumentar la rentabilidad de los grifos Valex S.R.L en independencia y Huaraz durante el periodo 2020-2025
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoEsta investigación tiene como objetivo aplicar las estrategias más eficientes para aumentar la rentabilidad y mejorar la ventaja competitiva de los grifos Valex S.R.L. El enfoque es cuantitativo porque “se basa en el acopio ... -
Análisis e implementación de la fidelización de clientes mediante la aplicación de inbound marketing y CRM del centro de entrenamiento funcional RG Fitness
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoThis research’s suggests to demonstrate the increase in the percentage of customer satisfaction based on the use of inbound marketing techniques to draw and increase the number of customers (to draw the target audience of ... -
Viabilidad de un aplicativo para conectar los agentes del mercado de cursos de educación continua de artes escénicas en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoLa presente investigación explora el impacto de diferentes actores dentro del mercado de la enseñanza de cursos de artes escénicas. Bajo esta premisa se intenta comunicar que implican las artes escénicas desde ... -
Formación profesional dual como factor importante para la productividad laboral
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoLa presente investigación titulada: Formación dual como factor importante para la productividad laboral, tiene como objetivo determinar la influencia de la formación dual en la productividad laboral en empresas del sector ... -
La responsabilidad social y su efecto en la estrategia competitiva del grupo MAXILU
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoThe present work is based on the analysis made by the MAXILU group that operate in the hydrocarbons sales sector and hydrocarbons transport sector. This performance was measured between 2018 and 2019 without the use of ... -
El disco de vinilo en lima: factores de éxito en el relanzamiento de un producto antiguo en la era digital
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoIn the following research work, the four most important factors thoroughly analyzed so that an old product can be relaunched at a different time and succeed. For this, a survey was applied in which 50 people dedicated to ...