Show simple item record

dc.contributor.authorRoncoroni Osio, Umberto
dc.contributor.otherRoncoroni Osio, Umberto
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationRoncoroni Osio, U. L. (2014). Notas acerca de la sobreproducción de arte, la posfotografía y lo digital. Artnodes, (14). Recuperado de https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5580554es_PE
dc.identifier.issn16955951
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12724/1484
dc.description.abstractThis essay discusses the post-photography statement in terms of its most important concepts: the author, poiesis as a prescription of meaning, recycling as artistic strategy, serendipity and art’s social and political struggle. Even sharing the fundamentals of Fontcuberta’s decalogue, it is necessary to underline that problems of overproduction cannot be actually solved. Something more is needed: a structural relationship with postmodern philosophical problems; a suppression of unrecognized modern aesthetic foundations; and a deeper analysis of the properties of digital media and technologies. Moreover, the photographic point of view is too narrow to grasp all the aesthetic consequences of the described artistic postmodern conditions. As a conclusion, some different hypotheses concerning uncommon theoretical and artistic practices are discussed.en_EN
dc.description.abstractEn este ensayo se hace un análisis del decálogo de la posfotografía. Se discuten cuatro de sus aspectos: la autoría, la prescripción del sentido, el reciclaje como estrategia poscreativa, lo lúdico y la trinchera. A pesar de reconocer los fenómenos registrados, se mostrará que las soluciones propuestas no resuelven los problemas, pues hacen falta la relación más profunda con las cuestiones filosóficas de la posmodernidad, la revisión de los presupuestos modernos que implícitamente quedan en el concepto de arte, y la relación con los procesos creativos y productivos característicos de los medios digitales. En las conclusiones se presentarán algunas hipótesis de investigación teórica y artística alternativas, que a la luz de las herramientas digitales valen para todas las artes, los lenguajes expresivos y los medios de comunicación.es_PE
dc.formatapplication/html
dc.language.isospa
dc.publisherUniversitat Oberta de Catalunya
dc.relation.ispartofurn:issn:1695-5951
dc.relation.urihttps://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5580554
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceRepositorio Institucional Ulima
dc.sourceUniversidad de Lima
dc.subjectDigital arten_EN
dc.subjectPostmodernismen_EN
dc.subjectDigital technologyen_EN
dc.subjectArte digitales_PE
dc.subjectPosmodernismoes_PE
dc.subjectTecnología digitales_PE
dc.subject.classificationPendientees_PE
dc.titleNotas acerca de la sobreproducción de arte, la posfotografía y lo digitales_PE
dc.title.alternativeNotes on art overproduction, post-photography and the digitalen_EN
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo en Scopus
dc.identifier.journalArtnodes
dc.publisher.countryES
dc.identifier.isni0000000121541816
dc.identifier.scopusid2-s2.0-84923240864


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess