Negocios Internacionales: Envíos recientes
Mostrando ítems 101-120 de 169
-
Análisis del efecto de la capacidad de innovación de las empresas de software peruanas en su desarrollo exportador
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThe objective of this thesis is to analyze the effect of the innovation capacity in the export development of the Peruvian software business sector, through the identification of the dimensions that confirm the positive ... -
¿Cómo los sobrecostos logísticos afectan al comercio exterior y cómo solucionarlo?
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoLa presente investigación aborda la problemática de los sobrecostos logísticos en el Perú relacionados con el comercio exterior. Se realiza un enfoque en el transporte marítimo, por ser este el más usado. En ese sentido, ... -
Caso de estudio: exportación al Reino Unido de vodka hecho con papa peruana
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThe present research work aims to determine the viability of the exportation of Peruvian potato-based vodka to the British market, specifically, to the city of London. Hence, this place was selected according to the factor ... -
Factores que limitan las exportaciones de prendas de vestir de mujeres en un e-market place dirigidos a microempresarios de Gamarra
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThe following paper aims to analyze the factors that limits entrepreneurs to export women´s clothing trough an e-market place within the Gamarra commercial emporium in the district of La Victoria in Metropolitan Lima. ... -
Caso de estudio: ioi’s global challenge: moving up the palm oil value chain
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoPalm oil is a highly competitive and continuously growing industry that has several established companies, among them is the IOI group “Industrial Oxygen Incorporated” of Malaysia, this is a multinational family business ... -
Caso de estudio: plan comercial y de marketing para potenciar las exportaciones de la empresa Artest S.A.C.
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoArtest SAC is a Peruvian company, founded in 2011 by Itala Testino, a renowned designer in the fashion world, who has been working in the haute couture sector with luxurious alpaca designs and garments with imported fabrics ... -
Plan de exportación para papilla de quinua orgánica en presentación “ready to eat” a Paises Bajos
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoCurrently, a healthy lifestyle trend is being lived not only in Peru but throughout the world. This new concept is related to a balanced diet, exercise and concern for personal care to lead a more pleasant life. The enormous ... -
Calidad del servicio logístico de Serpost para las mypes de comercio electrónico internacional del sector joyería de Lima
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoExporting is one of the internationalization strategies that companies can apply to start their development in the international business. Precisely, micro and small companies in Peru have the "Exporta Fácil" program, which ... -
Caso de estudio: exportación de aceite de aguaje para el cuidado de la piel al mercado de Estados Unidos
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoThe beauty market is one of the most competitive in the United States with around $17.7 billion in annual revenue, of which 45% belongs to the skin care market. Within the skincare category, the essential oil market is ... -
Caso de estudio: importación de sistemas fotovoltaicos en la construcción industrial de viviendas modulares
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoThe present work proposes and analyzes a business model for the construction sector through a construction company that provides housing to urbanization companies that work with the MiVivienda Fund. The economic growth of ... -
Caso de estudio: IOI’s global challenge: moving up the palm oil value chain
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoThe IOI group company is a family business within the palm oil and derivatives industry, originating in Malaysia. In 2017, the company reached an international expansion, but at the same time, it went through several ... -
Portal web especializado en servicios turísticos en Perú dirigido al mercado de turistas de EEUU
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoEl siguiente trabajo consiste en un plan de negocio para la creación de un portal web destinado a la comercialización de servicios turísticos en el Perú orientado hacia el mercado de turistas de Estados Unidos “mejor ... -
Plan de exportación de conservas de mango ciruelo en almíbar
(Universidad de Lima, 2018)Acceso abiertoEl Perú es conocido por tener una gran diversidad de frutas exóticas, entre ellas se encuentra el mango ciruelo. Nuestra presentación al mercado será de conservas de mango ciruelo en almíbar. Nuestro proyecto consiste en ... -
Exportación de barras de cereal en base a quinua blanca, arroz integral bañado en chocolate con castaña, endulzado con estevia natural sin gluten
(Universidad de Lima, 2017)Acceso abiertoEl estudio que se detallará a continuación tiene como finalidad evaluar la viabilidad comercial, operativa y financiera del siguiente proyecto: crear barras especialmente elaboradas para el mercado de destino teniendo el ... -
Perspectiva comercial en la internacionalización de mochilas de la marca PISAQ
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoEl objetivo del presente trabajo es proponer a exportar artículos de viaje como son mochilas, que se diferenciará de la competencia por el diseño con trazos de la cultura andina, su funcionalidad para acomodar los artículos ... -
Caso de estudio: importación y comercialización de excavadoras en el mercado peruano
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoThe present work develops the commercial and marketing plan for the import proposal of excavators of Chinese origin carried out by a company dedicated to the import and distribution of construction machinery and equipment ... -
Caso de estudio: exportación de saborizante natural a base de aguaje para el mercado chileno
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoThis paper presents the business proposal for the export of a natural flavoring based on aguaje to the Chilean market. First, we have the current trends in the consumption of products with exotic flavors. Second, we have ... -
Caso de estudio: IOI’S global challenge: moving up the palm oil value chain
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoThe present case study analyzes the company IOI Corporation Berhard, an Asian family business founded in the 80s, which is mainly engaged in palm plantation and the production of palm oil and derivatives. This study presents ... -
Caso de estudio: IOI’S global challenge: moving up the palm oil value chain
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoIn the present case to be developed, we are introduced to IOI Corporation Behard, a leading company in the production and marketing of “Refined Palm Oil” with Tariff Item: 15.11.00, a family business that was created with ... -
Caso de estudio: IOI's global challenge: moving up the palm oil value chain
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoThis research paper presents the business analysis of the company IOI Corporation Berhad (“IOI”), focusing on the financial, logistic and marketing process with the aim of improving the value chain of the company. The ...




















