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Influencia del marketing digital en el posicionamiento de la organización social Marki en voluntarios en el periodo 2021-2
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThe present research aims to identify the degree of Influence of digital marketing in the positioning of the social organization Marki in volunteers in the period 2021-2. The type of research is applied, with a correlative-causal ... -
Influencia del marketing en redes sociales y de la promoción de ventas en las ventas digitales de las pequeñas empresas que comercializan productos orgánicos
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThis research consists of seven chapters. In the first chapter, we try to describe the problem of how to improve the digital sales of small companies that sell organic products. Also, there are the objectives, which are ... -
La inserción laboral de personas con discapacidad y su influencia en la imagen corporativa de las tiendas por departamento
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoSince 2012, approximately many retailers have implemented job placement programs for people with disabilities. Also, with the Law 29973 that came into force in December 2012, these practices have been strengthened and ... -
La inversión en las Fintech y su influencia en la percepción de la rentabilidad de los usuarios del sector bancario de Lima Metropolitana en el año 2022
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe present study aims to demonstrate that investments in non-traditional companies, such as Fintech’s, generate a higher return than the financial products offered by the traditional banking institutions in the country. ... -
El M-commerce y su relación con el grado de confianza del consumidor de aplicativos de delivery y retail
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abierto¿Qué es el M-commerce? ¿Cuál es la percepción que tienen los consumidores sobre este canal y sus beneficios? El presente estudio buscó analizar la relación entre el M-commerce y el grado de confianza del consumidor de ... -
El marketing digital y el e-commerce en la nueva experiencia de compra en retails
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoEn el presente trabajo de investigación se buscó determinar si existe relación entre el marketing digital y el e-commerce en la nueva experiencia de compra en retails y estudiar cómo es que el comportamiento de los ... -
La percepción de una marca en inglés y su efecto en la decisión de compra: supermercado Tottus en el CC Jockey Plaza - Nature’s Heart
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoIn the present research work, the relationship between the perception of clients in front of Nestlé's Nature's Heart brand, which has a name in English, and how this name in another language influences the client's purchase ... -
Programa de gestión para reducir la tasa de desactivaciones corporativas por portabilidad en Entel Perú
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThis work was based on the analysis of a well-known company within the Peruvian telecommunications industry: Entel Peru. The center of the study was the corporate client segment. It is known that this segment represents ... -
Propuesta estratégica de posicionamiento que incremente la audiencia de Radio San Francisco en la ciudad de Cajamarca 2021
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoRadio San Francisco is a radio station that has almost 4 decades at the service of the Cajamarquina population through the modulated transmission frequency. Being present in the market for so many years has implied a ... -
Relación de la digitalización de productos bancarios del Banco BBVA Perú en la ventaja competitiva en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThis research aims to find the relationship between the digitization of banking products and the competitive advantage in Banco BBVA Peru, in which three specific objectives were set, finally managing to identify the ... -
Relación de la motivación laboral con el desempeño laboral de los colaboradores del área de administración en una institución del estado, sede Callao – 2021
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoNowadays, the employees of many companies and institutions do not feel motivated and this is observed in their work performance. Therefore, the following research studied the relationship of motivation with work performance ... -
Relación de las estrategias digitales en las ventas de la empresa CASPIANA de Lima Metropolitana en el periodo 2019
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoE-commerce has been growing over the years and little by little companies are starting to go digital to be more competitive. The problem resides when there is no prior planning or the appropriate strategies are not identified ... -
La relación entre el m-commerce y el comportamiento del consumidor/usuario de los aplicativos móviles de delivery en la categoría restaurantes de PedidosYa, Rappi y Didi Foods de Lima Metropolitana en el 2023
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoLa presente investigación tiene como objetivo analizar la relación entre el m-commerce y el comportamiento del consumidor/usuario de los aplicativos móviles categoría restaurantes PedidosYa, Rappi y Didi Foods de Lima ... -
Relación entre la calidad de servicio y la fidelización de clientes en las estaciones de servicio de combustible en Chimbote, Perú
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThis research was performed at a Gasoline Service Station located in Chimbote. In particular, customer loyalty to the quality of the service provided has been studied, because a fundamental aspect of the success of a company ... -
La relación entre la satisfacción laboral y la retención del talento en las pequeñas y medianas empresas en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe main objective of this research is to determine the relationship between job satisfaction and talent retention in the micro and small enterprises in metropolitan Lima. The research was based on a broad theoretical ... -
Relación entre las dimensiones de la experiencia de marca y la lealtad de los adultos jóvenes entre los 20 a 29 años en 6 bares de las zonas 6 y 7 de Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe purpose of this research work is to determine the existing relationship between the dimensions of the brand experience and the loyalty of young adults between 20 and 29 years in 6 bars in zones 6 and 7 of Metropolitan ... -
La rentabilidad mediante el uso de criptomonedas a través de un videojuego basado en tecnología blockchain
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe purpose of this research is to review and determine the profitability generated by the investment of cryptocurrencies in the Video Game Based on Blockchain Technology (VBTB) application. In that line, it seeks to ... -
La responsabilidad social y su efecto en la estrategia competitiva del grupo MAXILU
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoThe present work is based on the analysis made by the MAXILU group that operate in the hydrocarbons sales sector and hydrocarbons transport sector. This performance was measured between 2018 and 2019 without the use of ... -
Salario emocional y su relación con la satisfacción laboral de los colaboradores de una firma consultora
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThis investigation was carried out with the purpose of describing the relationship between emotional salary and job satisfaction of the employees of a consultancy firm. The following dimensions are considered for the ... -
Satisfacción con respecto a la educación virtual de los estudiantes de universidades públicas de Lima Metropolitana, 2020
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe general objective of this research is to evaluate the level of satisfaction with respect to the virtual education of the students of Public Universities of Metropolitan Lima in 2020. First, according to its methodological ...