Tesis: Recent submissions
Now showing items 81-100 of 115
-
El impacto en la motivación laboral de los colaboradores administrativos del área de operaciones comerciales de la empresa Luz del Sur durante pandemia del COVID 19
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThe objective of this research is to analyze the impact on the work motivation of theadministrative collaborators of the commercial operations area of the company Luz del Sur during the COVID 19 pandemic. In order to confirm ... -
Factores que causan satisfacción laboral en los jóvenes talentos de la carrera de administración en el contexto actual del COVID-19 en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoLa satisfacción laboral toma un rol clave en el contexto actual del COVID-19 donde se han suscitado cambios en estos dos años de pandemia tanto en las empresas al hacer negocios y atraer y retener talento, como en los ... -
Estudio sobre el teletrabajo en los colegios privados en el distrito de La Molina para generar ventajas competitivas a nivel primario
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThis project arises with the objective of identifying the competitive advantages generated by the modernization of teaching methodologies at the elementary level. This phenomenon occurs thanks to the development of new ... -
Salario emocional y su relación con la satisfacción laboral de los colaboradores de una firma consultora
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThis investigation was carried out with the purpose of describing the relationship between emotional salary and job satisfaction of the employees of a consultancy firm. The following dimensions are considered for the ... -
Relación de la digitalización de productos bancarios del Banco BBVA Perú en la ventaja competitiva en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThis research aims to find the relationship between the digitization of banking products and the competitive advantage in Banco BBVA Peru, in which three specific objectives were set, finally managing to identify the ... -
Propuesta estratégica de posicionamiento que incremente la audiencia de Radio San Francisco en la ciudad de Cajamarca 2021
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoRadio San Francisco is a radio station that has almost 4 decades at the service of the Cajamarquina population through the modulated transmission frequency. Being present in the market for so many years has implied a ... -
Factores del estancamiento y mortalidad en las MYPES del sector consumo de Lima Metropolitana en el periodo 2020
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThe following research aims to determine the factors that lead to MYPES, from the consumption sector in Metropolitan Lima, to a point of stagnation or mortality during 2020. We consider that the main factor of stagnation ... -
Impacto de un programa de fidelización en el comportamiento del consumidor y el aumento de la rentabilidad de Backus S.A.A. frente al consumo de cerveza en restaurantes modernos de las zonas 6, 7 y 8 de Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoBeer is the alcoholic beverage with the highest consumption in Peru and Peruvians have it present in celebrations and social gatherings, where consumption is directly related to intensity and not frequency, that means, ... -
¿Cómo mejorar la eficacia comercial de los restaurantes de comida rápida en la ciudad de Lima?
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThe current investigation attempts to demonstrate how to improve the commercial efficiency of a fast food company, this being measured in terms of sales levels. Two variables that potentially contribute to the aforementioned ... -
Caso de estudio: Factores que determinan la rotación del personal en los centros de atención al cliente en una empresa de telecomunicaciones
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoIn this work, we seek to propose solutions and recommendations about the impact generated by the dimensions that influence staff turnover in the telecommunications company. Based on research tools, such as the employee ... -
Influencia de las estrategias de marketing digital en el comportamiento de compra de comida rápida en la empresa KFC en la zona de Lima Centro en tiempos de COVID-19
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThe present research aims to identify which of the digital marketing strategies used by Kentucky Fried Chicken (KFC) is the one that is having the greatest impact on the purchase decision of consumers considering the current ... -
Estudio de posicionamiento de marca en la empresa familiar Pepe el Toro en Chimbote-Ancash en el año 2021
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThe main objective of this research work is to demonstrate the level of Branding by the PEPE EL TORO SAC truck company and to develop a management improvement proposal through knowledge of the subject, the application of ... -
Estudio de la transformación digital para la generación de ventajas competitivas en el desarrollo de las fintech ubicadas en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoNow a days, it can be seen how the traditional financial system in Peru (referring to banking, finance companies, EDPYMES, among others) has not been able to evolve at the pace of digital technologies, presenting itself ... -
Programa de gestión para reducir la tasa de desactivaciones corporativas por portabilidad en Entel Perú
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThis work was based on the analysis of a well-known company within the Peruvian telecommunications industry: Entel Peru. The center of the study was the corporate client segment. It is known that this segment represents ... -
Análisis de la importancia de las estrategias de CRM para la captación, fidelización y retención de clientes de telefonía móvil de Movistar del Perú en el 2020 en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThe objective of this thesis is to determine, analyze and generate recommendations on the importance of the CRM strategies applied by Movistar for the acquisition, loyalty, and retention of customers in 2020, which is also ... -
Factores de éxito en el posicionamiento de una App de servicios para el hogar
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThe objective of the research was to know if there was a correlation between the chosen success factors such as: branding, customer experience and advertising with respect to the positioning of a home services App. The ... -
Determinación de las dificultades que tienen los clientes en la elección de tiendas de autopartes en Lima Metropolitana en el Año 2020
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThe research raises the difficulty that customers have for choosing stores in the spare parts market, which may be motivated by different drivers which we want to know in the development of the study. Despite of the fact ... -
Análisis estratégico hacia el posicionamiento en el mercado de productos saludables proteicos en Lima Metropolitana. Caso Moringa
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThis study analyzes the factors that influence the market for healthy products in Metropolitan Lima, proposing alternatives to achieve a strategic position through Porter's forces applied to the moringa, which is a tree ... -
Análisis de las estrategias digitales en Instagram que influyen en la decisión de compra de los consumidores menores de 30 años que solicitan comida por delivery en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThe general objective of this research is to determine how digital strategies on Instagram influence the purchase decision of consumers under 30 years of age who request food for delivery in Metropolitan Lima. The type of ... -
La influencia de la marca Starbucks en la percepción del valor del producto
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThis research study aims to determine the influence of the Starbucks brand on the consumers perceived value of the product. In addition, it is intended to describe the brand identity that Starbucks transmits to its consumers ...