Search
Now showing items 1-8 of 8
Caso de estudio: exportación de aceite de aguaje para el cuidado de la piel al mercado de Estados Unidos
(Universidad de Lima, 2020)
Acceso abierto
The beauty market is one of the most competitive in the United States with around $17.7 billion in annual revenue, of which 45% belongs to the skin care market. Within the skincare category, the essential oil market is ...
Caso de estudio: IOI’s global challenge: moving up the palm oil value chain
(Universidad de Lima, 2019)
Acceso abierto
IOI Group es una empresa asiática dedicada al sector del aceite de palma que a lo largo del tiempo ha ido expandiendo operaciones hacia nuevas áreas geográficas y atendiendo a nuevos segmentos de mercado. IOI Group está ...
Caso de estudio: IOI’s global challenge: moving up the palm oil value chain
(Universidad de Lima, 2019)
Acceso abierto
El presente estudio de caso busca determinar el curso de acción a tomar por la empresa IOI Group para consolidar el potencial crecimiento que tiene hacia el año 2025. Dicha empresa B2B familiar del sector de aceite de palma ...
Caso de estudio: IOI’s global challenge: moving up the palm oil value chain
(Universidad de Lima, 2019)
Acceso abierto
En el presente trabajo de investigación, se analizó el caso de IOI Corporation, una mini-multinacional productora de aceite de palma de Malasia que se encuentra evaluando la posibilidad de expandirse bajo dos criterios, ...
Caso de estudio: IOI's global challenge: moving up the palm oil value chain
(Universidad de Lima, 2019)
Acceso abierto
The objective of this case is to evaluate IOI Corporation Berhad, determing quantitatively the level of success and competitiveness that it has had during the period between 2012 and 2017. To achieve this, the group's ...
Caso de estudio: exportación de aceite esencial de maracuyá al mercado cosmético en Alemania
(Universidad de Lima, 2019)
Acceso abierto
This research has the purpose of making organic passion fruit oil known in the cosmetic sector, providing valuable information to the consumer, as well as demonstrating that it is a cosmetic alternative with a lot of ...
Caso de estudio: IOI's global challenge: moving up the palm oil value chain
(Universidad de Lima, 2019)
Acceso abierto
This research paper presents the business analysis of the company IOI Corporation Berhad (“IOI”), focusing on the financial, logistic and marketing process with the aim of improving the value chain of the company. The ...
Caso de estudio: IOI's global challenge: moving up the palm oil value chain
(Universidad de Lima, 2019)
Acceso abierto
The present work seeks to analyse the 5 main areas: international market intelligence, international marketing, strategic global management, international trade logistics and international finance of IOI Corporation Berhad ...