Search
Now showing items 1-10 of 19
Adaptación y validación de la escala de pensamiento mágico de moral (EPM23) en adultos estudiantes y de nivel de educación superior de Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2021)
Acceso abierto
Magical thinking (MT) accounts for a way of reasoning divorced from the scientific laws of causality and of transmission of information that are culturally accepted, and that is related to various psychopathological ...
Adaptación y propiedades psicométricas de la escala Resistance to Change (RTC-11)
(Universidad de Lima, 2021)
Acceso abierto
The objective of this research is to adapt and analyze the psychometric properties of the Resistance to Change Scale (RTC-11) of Boada-Cuerva et al. (2018) in a sample of 171 employees between 18 and 63 years old (58.5% ...
Relación entre satisfacción laboral y engagement en colaboradores administrativos de empresas en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2021)
Acceso abierto
The aim of the present study was to analyze the relation between job satisfaction and employee engagement on administrative positions in Lima Metropolitana’s companies. The main hypothesis was that there is a positive ...
Adaptación de las Sub pruebas que miden la dimensión conciencia fonológica de la batería de iniciación de la lectura (BIL 3-6)
(Universidad de Lima, 2021)
Acceso abierto
Phonological awareness is the set of skills of the student to identify and make use of the different elements that constitute oral language, that is, words, syllables and phonemes. It is an essential element for the ...
Relación entre resiliencia y funcionamiento familiar desde la perspectiva de estudiantes de secundaria de un Colegio Privado del Distrito de Santiago de Surco
(Universidad de Lima, 2021)
Acceso abierto
La presente investigación tuvo como objetivo describir la relación entre la resiliencia y las dimensiones del funcionamiento familiar en estudiantes de secundaria de una institución educativa privada del distrito de Santiago ...
La inclusión educativa técnico superior de personas con discapacidad cognitiva desde la percepción de estudiantes regulares
(Universidad de Lima, 2021)
Acceso abierto
The present study is characterized as a qualitative and descriptive research. It was developed under a phenomenological design involving the superior educational inclusion of people with cognitive disabilities, focusing ...
Dinámicas grupales humanistas e inteligencia emocional en adolescentes de tercer año de secundaria de una institución educativa personalizada de Lima
(Universidad de Lima, 2021)
Acceso abierto
El presente estudio es de enfoque cualitativo, de alcance descriptivo y con diseño investigación-acción. La muestra fue de 9 adolescentes entre 14 y 15 años, los cuales cursaban tercero de secundaria en un colegio personalizado ...
Percepción del funcionamiento familiar y resiliencia en adolescentes tardíos de Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2021)
Acceso abierto
The present research seeks to generate greater knowledge about the positive resources and capacities that every individual has and the role that family function plays during their development in late adolescence. Therefore, ...
Relación entre adicción al internet y autoestima en adolescentes escolares de Lima
(Universidad de Lima, 2021)
Acceso abierto
Internet use by adolescents has risen intensely over the past decade, along with the digital risks that its problematic use entails. This has caused the internet to be associated with several psychological variables. The ...
Experiencia subjetiva de la identidad de género de personas no binarias de Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2021)
Acceso abierto
This qualitative research explores the subjective experience of a group of people who identify under the non-binary gender identity, which questions and differs from the female-male duality as a totalizing reality. A ...