Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 51
Certificación y respaldo en la evaluación técnica para la compra y venta de automóviles seminuevos
(Universidad de Lima, 2024)
Acceso abierto
El mercado de la compra y venta de vehículos seminuevos es muy difundido en Lima y provincias. En los últimos dos años ha sufrido un incremento considerable a raíz de la pandemia COVID-19 y la inestabilidad política que ...
"Plan de emprendimiento para la implementación de una empresa de ventas de sábanas"
(Universidad de Lima, 2024)
Acceso abierto
The project proposes the establishment of an entrepreneurship plan for a company specializing in the sale of bedsheet sets. The product will be a basic consumer item with unique features that will make it appealing to ...
Alana - salón de belleza
(Universidad de Lima, 2024)
Acceso abierto
The present research work analyses the feasibility of implementing a beauty salon in the district of Carabayllo, northern side of Lima city. The first reason to go for this location is the necessity of a place that will ...
Proceso de internacionalización y expansión de la marca peruana proteinfood en México
(Universidad de Lima, 2024)
Protein Food S.A. es una empresa mexicana enfocada en la comida saludable con el nombre comercial de “ProteinFood” y recoge la propuesta de valor de ProteinFood (Perú) como parte de un joint venture con un socio mexicano, ...
El Baúl de la Guagua
(Universidad de Lima, 2024)
Acceso abierto
El Baúl de la Guagua es un proyecto que está dirigido a brindar soluciones respecto de las necesidades básicas para los niños de 0 a 8 años de edad y para aquellas personas que cuentan con prendas y/o accesorios de segundo ...
Bebelier – Atelier para niños
(Universidad de Lima, 2023)
Acceso abierto
The current investigation evaluates the feasibility and commercial, operational, and economic viability of a clothing brand for children up to 5 years old, which focuses mainly on offering the option of personalizing the ...
Hogar SOS
(Universidad de Lima, 2023)
Acceso abierto
The main objective of the Master's Thesis "Hogar SOS" is to evaluate the viability of a business model through a digital platform for domestic emergency care in Lima, Peru. Having achieved the feasibility objectives of the ...
Banca non lending
(Universidad de Lima, 2023)
Acceso abierto
Within the Peruvian financial system, the current Commercial Banking2 market is very competitive. Different entities seek to capture the largest number of business clients (large,
medium, mid-market and businesses) to be ...
Determinantes de la intención de contratar un BPO contable o financiero por empresas en Lima
(Universidad de Lima, 2023)
Acceso abierto
Although business process outsourcing (BPO) is spreading widely nowadays to decrease certain associated costs in companies, there are many risks associated with these projects that affect the effectiveness of the results.
This ...
Negocio de E-Learning enfocado en el desarrollo de habilidades y exploración de intereses vocacionales para jóvenes
(Universidad de Lima, 2023)
Acceso abierto
Globally, the e-learning market already reaches figures above 100 billion dollars and projections indicate that it will triple within five years (Toro Dupouy, 2020). Similarly, in Latin America, the e-learning market is ...