Comunicación: Envíos recientes
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Campaña publicitaria digital para el perfil de Instagram de la marca de cerveza artesanal Alma Andina: Encuentra tu Alma Cervecera.
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abierto“Encuentra tu Alma Cervecera” es una campaña publicitaria digital de reconocimiento, la cual consta de la creación de contenido audiovisual para el perfil de Instagram de Alma Andina. Esta es una empresa de cerveza artesanal, ... -
Reducción de riesgo de desastres
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoIn Peru, meteorological and hydrological phenomena can generate floods, increased flows, and the activation of streams that occur regularly. These scenarios cause human and material losses, as happened with the Yaku Cyclone, ... -
Rebranding para la marca Woowlab
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoWoowlab is a venture dedicated to the sale of artisan desserts whose differential advantage is the quality of the ingredients and products, their competitive prices according to the market and differential flavor. Although ... -
Prácticas de comunicación y construcción de liderazgos en las ollas comunes del distrito del Rímac
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe common pots have been created as a spontaneous response to a country’s crisis, and women’s participation has been essential for keeping these communal pots active. In the context of COVID-19, common pots emerged in ... -
Plan de comunicación: cultiva compromiso
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoGiven the hiring difficulties caused by the low motivation of temporary workers, the disconnection between work areas and the negative perception towards the company, an internal communication plan is proposed in order ... -
Manual de identidad de marca: Waffles Ana María
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoWaffles Ana Maria started in 2008 as a hobby for the owner, Ana Maria Perez del Solar, who made traditional homemade waffles for family and friends. Today, Waffles Ana Maria offers 5 different presentations with 4 different ... -
Hotel Ayllu: la aventura ancestral del Valle Sagrado
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoIn the midst of a sector that still has not recovered from the ravages and great economic losses caused by the pandemic and is also on the verge of bankruptcy (Diario Gestión, 2023) due to the constant social upheavals ... -
Emprende con Innovaul
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThrough the years, many ventures continue to be born, but few manage to sustain themselves over time. At the University of Lima, the Entrepreneurship Center (InnovaUL) was created to provide services to the entire community ... -
Campaña de lanzamiento de Mutant Store
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThis work focuses on the creation of the launch campaign for the Mutant Store chain of stores, a brand specializing in sports supplements that aims to meet the unique needs of the Peruvian consumer through a different value ... -
Campaña de lanzamiento de la tienda de suplementos deportivos: “Mutant Store”
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe present project consists of the launching campaign of "Mutant Store", a chain of stores that will offer high quality sports supplements, which will start operations in Lima (Peru) in November 2023; whose objective ... -
Plan de comunicación interna para la empresa campos cultivados
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoCampos Cultivados is an agro-export company founded in 1997. Currently, it is a benchmark in the export of sustainable agricultural products (ready to eat). However, there is no team feeling within the company. Operational ... -
Creación de contenido en Instagram y desarrollo de la página web para el estudio creativo Peach
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoPeach es un estudio creativo que se especializa en la construcción de identidad visual de marca, diseño, packaging y creación de contenido, mediante un punto de vista y concepto femenino. Nuestros servicios están dirigidos ... -
Maestras del balón podcast
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe professional work aims to present the process of creation, design, and production of the project Maestras del Balón, a sports journalism podcast with a focus on both national and international women's soccer. Given ... -
Dirección y producción del videoclip ‘Sunshine’ de la banda Alther
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThis project delves into the detailed production process of the music video 'Sunshine' by the band Alther, focusing on the roles of direction and production. The main objective was to capture the creative essence and unique ... -
Campaña de lanzamiento para la cadena de tiendas de suplementos deportivos Mutant Store
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThis professional work consists of the creation of the launch campaign for "Mutant Store", a new brand of nutritional supplements and fitness related products that will arrive in Peru in november. It seeks to support and ... -
Campaña de lanzamiento de Mutant Store
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe present project consists of creating a launch campaign for Mutant Store's virtual and physical stores, an exclusive retailer of Mutant sports supplements, Canadian products. The campaign aims to achieve a 20% market ... -
Hotel Ayllu Urubamba
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThis project consists of the creation of the launch campaign for the “Ayllu Urubamba Hotel”, a new accommodation that will arrive in the Sacred Valley in December and seeks to revolutionize the tourist market in the area ... -
La mediación parental en el uso de redes sociales de hijos adolescentes
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoEste estudio ha abordado el comportamiento de madres y padres con respecto a los posibles riesgos de sus hijas e hijos cuando navegan por Internet, utilizando redes sociales. El confinamiento de los estudiantes por la ... -
Inca Kola, una mirada desde la diversidad e inclusión
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoEl objetivo de la presente investigación ha sido reconocer las representaciones y percepciones de los conceptos de diversidad e inclusión en la campaña “La mesa está servida, pasen todos” según los usuarios de Instagram y ... -
SMASAC, la manufacturera peruana: una experiencia del inicio de la gestión cultural 2021-2022
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoSMASAC Laboratory is a manufacturing organization that, over its 38 years of existence, has placed its primary focus on its core activity: the production of products for its clients. However, in the pursuit of enhancing ...