Now showing items 101-120 of 848

    • Campaña de lanzamiento de Mutant Store 

      Montedoro Navarrete, Diana Patricia; Orellana Cuyos, Andrea Paola (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      The present project consists of creating a launch campaign for Mutant Store's virtual and physical stores, an exclusive retailer of Mutant sports supplements, Canadian products. The campaign aims to achieve a 20% market ...
    • Hotel Ayllu Urubamba 

      Lavalle Solari, Maria Adela; Palomares Alva, Vivian Jesus (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      This project consists of the creation of the launch campaign for the “Ayllu Urubamba Hotel”, a new accommodation that will arrive in the Sacred Valley in December and seeks to revolutionize the tourist market in the area ...
    • SMASAC, la manufacturera peruana: una experiencia del inicio de la gestión cultural 2021-2022 

      Iglesias Sanchez, Kiara Fiorella (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      SMASAC Laboratory is a manufacturing organization that, over its 38 years of existence, has placed its primary focus on its core activity: the production of products for its clients. However, in the pursuit of enhancing ...
    • Creación del manual de identidad visual y campaña de rebranding por la red social Instagram para la marca Mascotel 

      Solis Pizarro, Melissa Irene; Vargas Queru, Marisol Sofia (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      Mascotel is a lodging for pets founded in 2014. Despite its 9 years in the market, the brand has not managed to establish a corporate visual identity and a correct use of its Instagram account that could allow recognition ...
    • Producción, realización y postproducción del videoclip "Inconsciencia" para la banda Astoria 

      Calmet Olivos, Rafael Augusto; Rivas Julca, Sol Alejandra (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      En un contexto en el que las expectativas del público son cada vez más altas, los singles musicales deben aprovechar todas las herramientas disponibles. Astoria es una nueva banda que busca lograr su lanzamiento en el ...
    • Relanzamiento de la identidad visual de la marca Top 21 a través de una estrategia digital por medio de las plataformas de Tiktok e Instagram 

      Davila Gomez, Andrea Camila; Garcia Valer, Maria Alejandra (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      El presente proyecto profesional está basado en el relanzamiento de la identidad visual de la marca Top 21 a través de una estrategia digital por medio de sus plataformas de TikTok e Instagram. Esta marca está enfocada en ...
    • Manual de marca de “Sunmoon”, empresa de servicios de brand experience 

      Garmendia Mohanna, Alejandra Claudia; Herrera Huayta, Karla Pilar (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      This work consists of the creation of the brand manual that manages to transmit the brand's value proposition and generate a powerful and attractive identity of "Sunmoon", a consultancy dedicated to the development of ...
    • Producción audiovisual del mediometraje Cinema Express 

      Leyva Sukata, Renzo Jesus (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      The following report critically describes the process of making the medium-length film Cinema Express, premiered in 2019 at the Film Week Festival of the University of Lima. The different stages of production are developed ...
    • Lanzamiento de la marca “Flexmind” 

      Nuñez Maya, Krizia (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      This work describes the development and launch of a social well-being brand called "Flexmind" and the marketing strategy used to position it in the market. It also covers the communication strategy employed to create the ...
    • Conectando con tu audiencia en la era digital 

      Fitzgerald Pizarro, Natalia (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso restringido
      En el presente informe se expondrá el caso de la plataforma digital: Más Abrazos by Huggies. La cual trabaja principalmente en el mundo online, pero también tiene estrategias en el offline. Más abrazos nace con la visión ...
    • Caso cafetería Atemporal 

      La Hoz Seminario, Andrea; Milian Florian, Giulianna (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      El presente trabajo presenta la campaña de lanzamiento de Atemporal, una nueva cadena de cafeterías de especialidad por lanzarse en agosto del 2023. Para su desarrollo, se inició con el análisis de la competencia y la ...
    • Una experiencia audiovisual con mucha post 

      Castillo Sanchez, Lucia Paola (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      In the following report, I will be narrating the most important aspects of my professional life since graduating the university. With nearly 20 years of experience in the field of audiovisual communication, creating ...
    • Rebranding de la marca de cerveza artesanal “Maita” 

      Santolalla Esteban, Silvia Ximena (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      Maita is a craft beer brand created in January 2021 by three university students. It is present on the social networks Instagram, Facebook and Tik Tok which are the sales channels. The rebranding process was carried out ...
    • Lanzamiento, rebranding y escalamiento de la marca Keep a Cup 

      Droulez Saenz, Astrid Illary (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      Keep a Cup is a menstrual cup sales company established under the RUS regime in 2016. The company started without an identity and adapted the name of the import brand. The first appearance of the brand was through retail ...
    • Implementación de un manual de identidad visual para posicionar la imagen corporativa de la consultora de servicios mineros GEORAM S.R.L. 

      Ramirez Minaya, Kimberly Alexandra; Chavez Galliquio, Ana Belen (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso restringido
      The purpose of this project is to develop a brand identity manual for GEORAM S.R.L., a consultancy that provides geological services, environmental studies, and mine closure services to mining companies in Peru. Despite ...
    • Implementación de branding para la empresa Miyagi Motors: creación de manual de identidad visual 

      Cuadros Gutierrez, Renzo Aramis (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso restringido
      La empresa Miyagi Motors E.I.R.L., especializada en importación y comercialización de repuestos, autopartes, piezas y accesorios para vehículos automotrices livianos chinos, carece de una identidad visual definida. Por ...
    • Lanzamiento de la marca BonVid: una nueva marca de limpieza en el Perú 

      Mendoza Vargas, Denisse Eleana (Universidad de Lima, 2022)
      Acceso abierto
      As a result of the COVID-19 pandemic, the home cleaning industry has become very relevant due to the fear of initial contagion among the population. This was becoming a new habit among Peruvians to the point that awareness ...
    • De la producción ejecutiva a la producción de línea 

      Rodriguez Pita, Dorothy (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      La función del productor en la realización de un proyecto audiovisual es prácticamente imprescindible, ya sea un proyecto televisivo, cinematográfico o publicitario. El productor debe organizar de la mejor manera los ...
    • Creación de un brandbook y estrategia digital para el emprendimiento sometech tecnología 

      Balarezo Prina, Alessandra (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      This work focuses on the development of a brand and digital strategy manual for Sometech Technology, a business focused on importing technological products. In addition, the differential advantage is that they have ...
    • Elaboración y ejecución de un plan de marketing digital para la empresa Intel Phone S.A.C. 

      Naupari Gonzales, Melanie Nair (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso restringido
      The present professional work, applied to the telecommunications company Intel Phone S.A.C, Claro Authorized Distributor, has as general objective develop and execute a Multiplatform Integrated Digital Marketing Plan, ...