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    • Pokepodcast: producto transmedia sobre Pokémon 

      Solano Sanchez, Andres Martin (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      Pokepodcast is a transmedia production in Spanish, is related to the Pokémon franchise. Including sound and audiovisual content that complement each other for different platforms. There is a sound product named Pokepodcast, ...
    • El fin: un Podcast sobre la inteligencia, la consciencia y el desarrollo 

      Pacheco Lopez, Christopher Martin (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      El Fin Podcast is a project interested in what people think about things, in their mindset, and in the expansion of ideas. Our objective is to promote critical thinking through the creation of suitable spaces for reasoned ...
    • Creación y producción de contenidos para el Podcast: Cristiana Sin Filtros 

      De La Cruz Arrieta, Johanna Betsabe (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      Cristiana Sin Filtros is a podcast that was born from the desire to be able to share the word of God to young people through energic, close and entertaining content. The purpose is to make listeners aware of how God ...
    • Periodismo de agencia: inmediatez, capacidad y adaptación 

      Veliz Sumoso, Victor Humberto (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      The present work to opt for the title of Bachelor of Communication addresses the accumulated experience exercising journalism in the Andean News Agency, the official agency of the Peruvian State, since 2002, the year of ...
    • La comunicación como integrante del proceso de la venta B2B 

      Biancato Samamé, Renzo (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      The current report provides an account of the professional and academic trajectory of Renzo Biancato, who has been engaged in the corporate business realm for over 13 years. During this time, he has been involved not ...
    • Videoclip Mi Orgullo de Rebaza: realización y plan de marketing. 

      Rebaza Ulloa, Alonso Estefano (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      El presente trabajo describe el proceso de realización del videoclip “Mi Orgullo”, así como el plan de marketing elaborado para este, abordado principalmente desde la dirección, producción y planeamiento publicitario. El ...
    • Tu compañía: cortometraje sobre el olvido 

      Diaz Palomo, Alexandra Giuliana; Puente Aquije, Amarillis Arlette (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      The present project consists in the production of a short film of drama genre in web format, directed to all Peruvians, having as main target group young people from 15 to 29 years old, who in their free time surf and ...
    • Proyecto informativo: Podcast “Tribuna F” 

      Gaillour Roman, Ariana Sofia; Landa Bianchi, Alessandra (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      En los últimos cinco años hemos visto cómo el periodismo deportivo ha caído en formatos recurrentes que priorizan la emocionalidad de la historia y las opiniones de un panel de comentaristas acostumbrados a la confrontación ...
    • Manual de marca y diseño de prototipo para Linguify, una extensión de Google Chrome 

      Gálvez Zegarra, Claudia Sofía; López Linares, César Felipe (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      El presente trabajo se desarrolló en el marco de la preparación para obtener el título profesional de Licenciados en Comunicación. Se trata de dos materiales comunicativos: el Manual de marca y el Diseño del prototipo ...
    • Proyecto de producción de serie dramática: “Reyes”. Una propuesta de serie web para la plataforma YouTube. 

      Cortez Erazo, Melannie Estefania; Maurtua Lopez, Rodrigo Martin (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      The project carried out is a proposal for the production of the dramatic series "Reyes" oriented to the YouTube web platform. The project consists of a fiction series, in the drama genre with touches of suspense, in a total ...
    • Cortometraje “La acompañante” 

      Nina Mamani, Vanessa Sonia (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      The following project seeks to show a feminist activist helping women who are planning to get an abortion. This fictional story allows us to learn about the counselors, the way they work and how it affects them emotionally, ...
    • Realización del documental: “Detrás de la pantalla” 

      Iparraguirre Aguilar, Milagros Esther; Talavera Baca, Ana Graciela Elein (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      “Detrás de la pantalla” es un documental que explora cómo la investigación en la formación universitaria juega un papel fundamental en el desarrollo de habilidades transversales y cómo estas habilidades son fundamentales ...
    • Sin ellas no hay fútbol: Podcast enfocado en el fútbol femenino 

      Arenas Ruiz, Dharma Naomi; Jara Alva, Andrea Alessandra (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      After 36 years of waiting, Peru's qualification for the 2018 World Cup in Russia unleashed a true soccer fever in the country. This led the Peruvian media to create a wide range of programs and content related to football, ...
    • Plan de comunicación interna: “Campos Cultivados” 

      Fernandez Torres, Carla Cecilia; Ynca Chachi, Francis Melany (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      Campos Cultivados is an agroindustrial company that presented complications hiring temporary personnel for the 2022 harvest campaign, due to the lack of support and empathy from the different staff and support units in ...
    • Mutant Store 

      Mendoza Cabrera, Angela Patricia; Silva Cubillas, Stefany María (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      Mutant Store es una cadena de suplementos deportivos que pertenece a la organización Mazeta S.A.C, recientemente constituida para la apertura de tiendas Mutant Store. Esta cadena se lanza debido a la proyección del incremento ...
    • Realización del documental "XYZ" 

      León Garrido Lecca, Diego; Villanueva Mego, Alessandra María del Carmen (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      As one of the causes for research we find “questioning”. It is the cause-consequence relationship that is transcendental if we talk about educational quality and professional scope, since this, for the most part, is ...
    • Creación de manual de marca y de posicionamiento digital para la empresa Fumiservicios y Asociados Guva SAC 

      Cordova Pezo, Luanha Ruth; Velarde Alvarez Barrenechea, Carla Victoria (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      The Peruvian environmental sanitation company, Fumiservicios y Asociados Guva S.A.C. had a lack of visual identification and had limited digital communication. That is why, considering the characteristics of the company ...
    • Hotel Todo Incluido: Ayllu Urubamba 

      Manzanal Gambetta, Antonella del Carmen; Mujica Espinoza, Maria Jose (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      After the Covid-19 pandemic, the tourism sector in Peru was very seriously affected (Ministry of Foreign Trade and Tourism, 2020). This led many hotels to close their doors indefinitely without knowing what would come in ...
    • Caso Campos Cultivados: generación de una cultura unificada para la creación de una marca empleadora sólida y atractiva 

      Chacon Corzo, Ariana; Esquivel Sussoni, Ana Maria (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      Campos Cultivados has identified operational and cultural challenges within its organization, which include a lack of coordination between management and fieldwork, a deficiency in understanding and empathy toward the ...
    • Campos Cultivados - “Equipo Campos Cultivados: Donde juega uno, jugamos todos” 

      Garces Reyes, Kimberly Maryory; Garcia Vidaurre, Alessia Maria (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      In response to the manifestation of contracting problems, operational limitations of coordination between the workers involved, ignorance of the field worker by the "city worker" and lack of empathy towards the "temporary" ...