Trabajos de suficiencia profesional: Envíos recientes
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Cortometraje Cactus
(Universidad de Lima, 2018)Acceso abiertoEra mayo de 1997 y se estrenaba Jurassic Park 2. Steven Spielberg era el rey del blockbuster norteamericano y los cines se llenaban masivamente de gente que iba a ver su más reciente película. Mi madre, cinéfila empedernida ... -
Videoclip “Quiero” - Cruzcaiman: experiencia de realización audiovisual
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoIn the report presented below, the creative process of the conceptual video clip of the song “quiero” by the band cruzcaiman is detailed. The different stages of preproduction, realization and postproduction will be addressed ... -
Microprograma documental que promoverá la solidaridad hacia los animales en el Perú
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThis project consists of the realization of a documentary microprogram that seeks to promote solidarity towards animals in Peru. The content they will offer will be stories related to the difficulties they face; For this ... -
Estrategia digital para el relanzamiento de la marca de frutos secos “Moya Nuts”
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThis document consists of the relaunch of the dried fruit brand Moya Nuts through a business strategy where consumers are provided with mixes of dried fruit focused on their different lifestyles and which, in turn, can ... -
Podcast sobre experiencias laborales y de formación para orientar a estudiantes a encontrar su vocación
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe project is based on the creation and production of eight episodes of the podcast "Encuentra tu vocación" (Find your vocation), which is an entertaining podcast hosted by Claudia Marroquin and Nicolle De los Ríos. The ... -
Plan estratégico de posicionamiento de la marca “En forma de U”, medio de comunicación digital dedicado al club universitario de deportes
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoEl informe que se presenta tiene como objetivo establecer el proceso de posicionamiento del proyecto En Forma de U, medio digital partidario dedicado al club Universitario de Deportes. Se consideró la identificación de un ... -
Chamba para comunicas: estrategia digital en linkedin
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoAs of today, university students don’t know where to start their search for formal jobs or think they will not find a decent one due to lack of experience. Based on this situation, Chamba para comunicas was created; a ... -
Cortometraje El ciclo de la violencia
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoEl siguiente trabajo es una producción audiovisual dramática de ficción que tiene como propósito exhibir y reflejar la inherente violencia que sufren las mujeres en nuestra sociedad. Los constantes maltratos físicos y ... -
El rol del marketing en los centros educativos de pre y posgrado
(Universidad de Lima, 2023)Acceso restringidoProfessional with more than 20 years of experience in educational management, marketing, talent, and pre and post graduate Campus processes in Institutions nationally and internationally. I am currently an external ... -
Rebranding y relanzamiento de la marca de bisutería Lumière
(Universidad de Lima, 2023)Acceso restringidoEste proyecto profesional describe la experiencia del cambio de estrategia de la marca Lumière, la cual pasó de comercializar bisutería de fantasía a bisutería fina. Este incluye el diseño de un manual de identidad y la ... -
Creación de la marca OMNIRIC: proyecto artístico de fotomontajes sobre la infancia y la elaboración de rompecabezas para su comercialización
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoOmniric es una marca de rompecabezas que nace a partir del desarrollo de un proyecto artístico con la creación de una serie de fotomontajes en donde conviven escenarios surrealistas y personajes mágicos. Para la primera ... -
Campaña de comunicación integral para el lanzamiento de la bebida energizante Boom Power
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoBoom Power is an energy drink that belongs to Bebidas Nacionales S.A.C. group, a Peruvian company that produces its products in the national territory. This product is launched in response to the target need for a natural ... -
Plan de acción para Metro
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoMetro is a Peruvian supermarket chain that has been operating since 1992. It was created by the Wong family as an alternative for housewives, having as its main attribute its low prices. In 2007, the chain was sold to the ... -
Experiencia de producción audiovisual para proyectos de desarrollo
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoBachelor in Communication Sciences from the University of Lima, specializing in Audiovisual Production. I work professionally as a Producer, Video and 2D Animation Director, Graphic Designer and Audiovisual Postproducer ... -
Campaña de lanzamiento de la nueva bebida energizante Boom Power en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoAccording to Euromonitor's Energy Drinks in Peru report, in 2022 there was an increase in energy drink sales, as consumers returned to their old lifestyles that were paused by the COVID 19 pandemic. For this reason, the ... -
Producción y realización del proyecto de podcast: “Relatos a media voz”
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe project consists of the realization of an audio fiction podcast that tells stories and legends from different parts of the country. With the format of an anthology series, we used a combination of narration, dialogue, ... -
Lo que no habíamos dicho Documental autobiográfico sobre la relación madre e hija
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoWhat we had not said is a reflexive autobiographical documentary about the motherdaughter relationship, in which the director immerses herself in her memory to understand and rebuild her identity, based on the story she ... -
Campaña publicitaria de lanzamiento para la nueva cadena de cafetería peruana Atemporal
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThis professional work consists in the launch campaign of the new Peruvian cafeteria chain: Atemporal, with the objectives of achieving a viable, profitable, and memorable campaign. To achieve this, a market study of the ... -
Campaña de lanzamiento para la marca de bebida energética Boom Power
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe following project is the brand creation and launch strategy for Boom Power, a 100% Peruvian energy drink. The main objective was the construction of brand guidelines and design that represents a healthier alternative ... -
Estrategia de lanzamiento de una bebida energizante peruana endulzada con extracto natural de yacón: Boom Power
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoEnergy drinks have a history of over a century, but it is since the 1980s that they began to gain popularity, and in the Peruvian case, since the arrival of Red Bull in 2002. It is usually consumed for the ability provided ...