Mostrando ítems 121-140 de 862

    • Producción audiovisual del mediometraje Cinema Express 

      Leyva Sukata, Renzo Jesus (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      The following report critically describes the process of making the medium-length film Cinema Express, premiered in 2019 at the Film Week Festival of the University of Lima. The different stages of production are developed ...
    • Lanzamiento de la marca “Flexmind” 

      Nuñez Maya, Krizia (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      This work describes the development and launch of a social well-being brand called "Flexmind" and the marketing strategy used to position it in the market. It also covers the communication strategy employed to create the ...
    • Conectando con tu audiencia en la era digital 

      Fitzgerald Pizarro, Natalia (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso restringido
      En el presente informe se expondrá el caso de la plataforma digital: Más Abrazos by Huggies. La cual trabaja principalmente en el mundo online, pero también tiene estrategias en el offline. Más abrazos nace con la visión ...
    • Caso cafetería Atemporal 

      La Hoz Seminario, Andrea; Milian Florian, Giulianna (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      El presente trabajo presenta la campaña de lanzamiento de Atemporal, una nueva cadena de cafeterías de especialidad por lanzarse en agosto del 2023. Para su desarrollo, se inició con el análisis de la competencia y la ...
    • Una experiencia audiovisual con mucha post 

      Castillo Sánchez, Lucía Paola (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      In the following report, I will be narrating the most important aspects of my professional life since graduating the university. With nearly 20 years of experience in the field of audiovisual communication, creating ...
    • Rebranding de la marca de cerveza artesanal “Maita” 

      Santolalla Esteban, Silvia Ximena (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      Maita is a craft beer brand created in January 2021 by three university students. It is present on the social networks Instagram, Facebook and Tik Tok which are the sales channels. The rebranding process was carried out ...
    • Lanzamiento, rebranding y escalamiento de la marca Keep a Cup 

      Droulez Saenz, Astrid Illary (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      Keep a Cup is a menstrual cup sales company established under the RUS regime in 2016. The company started without an identity and adapted the name of the import brand. The first appearance of the brand was through retail ...
    • Implementación de un manual de identidad visual para posicionar la imagen corporativa de la consultora de servicios mineros GEORAM S.R.L. 

      Ramirez Minaya, Kimberly Alexandra; Chavez Galliquio, Ana Belen (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso restringido
      The purpose of this project is to develop a brand identity manual for GEORAM S.R.L., a consultancy that provides geological services, environmental studies, and mine closure services to mining companies in Peru. Despite ...
    • Implementación de branding para la empresa Miyagi Motors: creación de manual de identidad visual 

      Cuadros Gutierrez, Renzo Aramis (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso restringido
      La empresa Miyagi Motors E.I.R.L., especializada en importación y comercialización de repuestos, autopartes, piezas y accesorios para vehículos automotrices livianos chinos, carece de una identidad visual definida. Por ...
    • Lanzamiento de la marca BonVid: una nueva marca de limpieza en el Perú 

      Mendoza Vargas, Denisse Eleana (Universidad de Lima, 2022)
      Acceso abierto
      As a result of the COVID-19 pandemic, the home cleaning industry has become very relevant due to the fear of initial contagion among the population. This was becoming a new habit among Peruvians to the point that awareness ...
    • De la producción ejecutiva a la producción de línea 

      Rodriguez Pita, Dorothy (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      La función del productor en la realización de un proyecto audiovisual es prácticamente imprescindible, ya sea un proyecto televisivo, cinematográfico o publicitario. El productor debe organizar de la mejor manera los ...
    • Creación de un brandbook y estrategia digital para el emprendimiento sometech tecnología 

      Balarezo Prina, Alessandra (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      This work focuses on the development of a brand and digital strategy manual for Sometech Technology, a business focused on importing technological products. In addition, the differential advantage is that they have ...
    • Elaboración y ejecución de un plan de marketing digital para la empresa Intel Phone S.A.C. 

      Naupari Gonzales, Melanie Nair (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso restringido
      The present professional work, applied to the telecommunications company Intel Phone S.A.C, Claro Authorized Distributor, has as general objective develop and execute a Multiplatform Integrated Digital Marketing Plan, ...
    • Cortometraje Cactus 

      Flores Castillo, Terina Aurora; Silva Vásquez de Velasco, Lucero (Universidad de Lima, 2018)
      Acceso abierto
      Era mayo de 1997 y se estrenaba Jurassic Park 2. Steven Spielberg era el rey del blockbuster norteamericano y los cines se llenaban masivamente de gente que iba a ver su más reciente película. Mi madre, cinéfila empedernida ...
    • Videoclip “Quiero” - Cruzcaiman: experiencia de realización audiovisual 

      Pacora Sánchez, Gabriela Sofía; Delgado Donayre, Diego (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      In the report presented below, the creative process of the conceptual video clip of the song “quiero” by the band cruzcaiman is detailed. The different stages of preproduction, realization and postproduction will be addressed ...
    • Microprograma documental que promoverá la solidaridad hacia los animales en el Perú 

      Lurquin Pomar, Alejandro Andre (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      This project consists of the realization of a documentary microprogram that seeks to promote solidarity towards animals in Peru. The content they will offer will be stories related to the difficulties they face; For this ...
    • Estrategia digital para el relanzamiento de la marca de frutos secos “Moya Nuts” 

      Montalvo Mori, Rut Esther; Sotelo Castro, Alexandra Patricia (Universidad de Lima, 2022)
      Acceso abierto
      El presente documento consiste en el relanzamiento de la marca de frutos secos Moya Nuts mediante una estrategia de negocio donde se le brinde a los consumidores los mixes de frutos secos enfocados en sus diferentes ...
    • Podcast sobre experiencias laborales y de formación para orientar a estudiantes a encontrar su vocación 

      De los Rios Pozo, Ridel Nicolle; Marroquin Guerra, Claudia Milagros (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      The project is based on the creation and production of eight episodes of the podcast "Encuentra tu vocación" (Find your vocation), which is an entertaining podcast hosted by Claudia Marroquin and Nicolle De los Ríos. The ...
    • Plan estratégico de posicionamiento de la marca “En forma de U”, medio de comunicación digital dedicado al club universitario de deportes 

      Poblete Saenz, Jesus Eddy; Castrejon Davila, Andres Emmanuel (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      El informe que se presenta tiene como objetivo establecer el proceso de posicionamiento del proyecto En Forma de U, medio digital partidario dedicado al club Universitario de Deportes. Se consideró la identificación de un ...
    • Chamba para comunicas: estrategia digital en linkedin 

      Sissa Machado, Arianna (Universidad de Lima, 2023)
      Acceso abierto
      As of today, university students don’t know where to start their search for formal jobs or think they will not find a decent one due to lack of experience. Based on this situation, Chamba para comunicas was created; a ...